Kurtan Posted August 8, 2013 Report Share Posted August 8, 2013 (edited) Jag har märkt att vissa uniformer man fått ut suttit mer eller mindre illa även om det har varit samma storlek. Ett exemplar sitter snyggt och fint, medan ett annat sitter som en sopsäck på kroppen. Har läst någonstans här på forumet att när det gäller 90p-byxan så finns det två olika modeller, varav ena sitter mycket tajtare runt vaden. Detta är även något jag märkt med att vissa vanilla 90-byxor sitter sjukt tajt runt vaden. Nästan ridbyxe-style. Någon som vet? Lokala variationer beroende på var dom är tillverkade? Eller handlar det bara om "krympt i tvätten" ungefär? Edited October 17, 2013 by henke Titel och taggar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whamou Posted August 8, 2013 Report Share Posted August 8, 2013 Hoppar du in i 3 olika 90-jackor kan du också ha 3 olika ärmlängder... Förutsätter att det beror på leverantörerna och inte tvätten. Kan ju iofs vara så att "problemet" är sammankopplat, dvs att vissa leverantörer inte förtvättat tyget ordentligt/tillräckligt varmt. Men vad vet jag... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stkprj Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Någon som vet? Lokala variationer beroende på var dom är tillverkade? Eller handlar det bara om "krympt i tvätten" ungefär? Det beror bland annat på i vilket land dom är tillverkade i. Dom vanligaste länderna är Kina och Vietnam om jag inte missminner mig helt. Personligen brukar jag fråga på förrådet om jag kan få en uniform från Kina då jag tycker den sitter bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.skalman Posted August 14, 2013 Report Share Posted August 14, 2013 Någon som vet? Lokala variationer beroende på var dom är tillverkade? Eller handlar det bara om "krympt i tvätten" ungefär? Det beror bland annat på i vilket land dom är tillverkade i. Dom vanligaste länderna är Kina och Vietnam om jag inte missminner mig helt. Personligen brukar jag fråga på förrådet om jag kan få en uniform från Kina då jag tycker den sitter bäst. Då har du en jäkla tur som kan få den servicen på dit förråd. Hos oss är det annorlunda. Lämnar man in ett par hela rena och fräcsha brallor för att byta ner eller upp i storlekarna så får man bara första bästa par och frågar man efter ett par fräcsha nya (då man lämnat in ett par sådana) får man en djup suck och ett "nej jag kan inte hålla på och leta i lådan" som svar allt som oftast. Ibland har man tur (de gånger man haft barnen med sig) och får lite service utöver det vanliga:-). Beror väl i mångt och mycket på vem som står där på mottagarsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts