Jump to content

Försvarsmaktens Facebooksida

Recommended Posts

Råkade få fram en annons från försvarets Fb sida idag och ögnade igenom kommentarerna

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=626467240711127&set=a.287926437898544.77072.124819254209264&type=1&theater

Jag måste säga att jag blev lite förvånad, folk som hatar allt med grönt finns ju överallt men jisses bara för att där var en bild på en röd flagga å en ung grabb verkar alla anse att det är ryss skräck och dödande av demonstranter de gör reklam för. Går denna reklam fram till de största motståndarna eller har det gått mode i att klanka ned på försvaret bara för att det har varit mycket debatt om vår bristfälliga förmåga på sistone.

Finns det något enda sätt att göra reklam för försvarsmakten utan att riskera en massa negativ publicitet ? Ja förutom att det stora kriget skulle rullat in för då lär vi nog vara omtyckta av de flesta.

Till å med jag känner mig lite stött över att så många verka vara så hatiskt inställda till mitt jobb, och jag är bara GSST.

Kan inte riktigt påstå att jag delar din uppfattning.

Många är positivt inställda till FM en del är negativa och en del skriver negativa saker på facebook just de på facebook är inget man behöver lägga ner energi på, jag upplever ändå att huvuddelen är positiva eller iaf svalt neutrala.

Jo kanske missade själv lite vad jag menade, men det jag menar med denna är att det är bara den otroligt negativa sidan som hörs. Vilket i sin tur känns som att den får följeslagare från den neutrala sidan som inte vet vad de skall tycka men följer med de andra.

Sen kan jag säga att de få personer som jag stöter på och jobbet kommer på tal så är det kanske 20% som är nyfikna och positiva resten svarar med en fnysning eller frågar -Vad fan är det att krabba med?

Jag tror snarare du ska se på saken såhär: Reklambyrån som gjort denna har skött sitt jobb. Det är en provocerande liten bild. Huruvida vilken sida som hörs mest är som bäst tveksamt. De som står i opposition till något tenderar också höras väl mycket; i det här fallet ser jag till stor del klagomål mot personer som klagar. Helt okej att folk uttrycker sin åsikt, så länge man håller det på en mogen nivå. Personligen tycker jag att reklambiten i fråga är ganska förbryllande, så förvånar mig inte det minsta att det uttrycks kritiska åsikter i frågan och hade vart spännande att se mer av just det. Återigen, bilden är utformad att väcka starka tankar och känslor, vilket reflekteras i kommentarsfältet å båda hållens vägnar. Om man väljer att publicera något i den här stilen får man ta mej f*n förvänta sig lite sidvind.