Jump to content

Kadett ersättning bo med flickvän?

Guest E_E

Recommended Posts

Hejsan, jag har en liten fråga, min pojkvän har nyligen fått reda på att han kommit in på officersutbildningen i samma stad som jag bor och tanken var väll egentligen då att vi skulle flytta ihop, men efterssom att han inte är skriven här eller har egen lägenhet så verkar det inte som att han kan få någon ersättning alls, utan det han är erbjuden är ett gemensamt boende med kurskamrater. Jag skall själv studera till hösten så vet inte om jag på egenhand kommer att ha råd att ha kvar min lägenhet utan kommer då tvingas flytta till en liten etta eller liknande.

Så min fråga är om det finns någon här som vet om det skulle kunna gå för honom att få någon bostads ersättning eller liknande om han flyttade in till mig istället för att bo med kurskamrater?

Mvh

När jag läste SOU var kravet för ersättning att man skulle ha varit skriven på lägenheten i minst 3mån innan start och kunna bevisa att man har haft ekonomi att betala hyran (hyreskontrakt + kontoutdrag).
Ring och fråga försäkringskassan då det är de som betalar ut ersättningen och inte försvaret.

Sen om detta har ändrats vågar jag inte svara på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...