Jump to content

The Swede lämnar av och muckar efter 11 år som BG

henke

Recommended Posts

• Forumsledning

Thord Wedman aka The Swede har på egen begäran valt att sluta som moderator på SoldF Forum efter över 11 år i tjänst.

Thord var den första moderatorn när jag satte upp forumet. Jag insåg snabbt att han var en resurs att räkna med och blev glad att han ville vara med bygga upp forumet tidigt år 2002. Tillsammans med de övriga tidiga moderatorerna under forumets första stapplande år satte de en prägel som kom att definiera SoldF Forum. Själv befann jag mig i utlandstjänst större delen av året, men det kändes ändå tryggt att lämna över spakarna till dessa herrar.

Thord har genom åren alltid varit omtyckt av både forumsmedlemmar och andra moderatorer. Han besitter en otroligt stor kompetens inom många områden rörande Försvarsmakten, och allra helst när det rör sig om pansar, men han har också en förmåga att vara saklig och sällan tappa humöret. En bidragande faktor till Thords kunnande är hans enorma samling av Försvarsmaktens reglementen och manualer, som han kunnat referera till när något varit oklart och källor på nätet saknats.

Vi har även fått följa Thords projekt med restaureringen av PBV 302H/UDES08 och hans gripande berättelser från hans tid på Balkan i BA01 där han bl.a blev granatbeskjuten.

Jag är evigt tacksam för det som Thord betytt och gjort för forumet och jag är övertygad om att SoldF inte skulle vara vad det är och varit utan honom.

Tack!
/Henrik

Å forumets vägnar kommer självfallet en liten gåva att överlämnas.

Yman kommer att ta över ansvaret för materielverket.

• Like 3

Jag är glad att jag har kunnat hjälpa till och bidraga till att forumet har fungerat så bra i över tio år.

Nu är det dock dags att dra sig tillbaka till min skinnfåtölj och njuta av en Guinness.

Jag önskar Yman lycka till i hans uppdrag.

The Swede

*retired*

• Like 3

Ett soldf utan the swede, det är som en Försvarsmakt utan pebba... Visst det kanske fungerar men det blir ett helt nytt tänk....

Tack The Swede för tiden du stödd forumet och ett större tack för allt jobb du gjort i det dolda för forumet! Hur du har mentorerat nya moderatorer. TACK!

• Like 1

• 1 month later...