johansson92 Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Tja guys. Nu är det tyvärr så att jag har lyckats med konststycket att slarva bort läskänden till vapenetuit. Är det någon som vet var man kan få tag på en ny, alternativt en liknande som fungerar med läsklinan? Jag tänkte försöka lösa problemet själv innan jag anmäler det. Tacksam för hjälp!Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.skalman Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Gå till förrådet och hämta en ny?! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hajjper Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Blinka med ögonen och säg att du råkat supa bort den. Funkar varje gång så länge det inte är nåt svindyrt, typ GN-1. Då blir det jobbigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johansson92 Posted April 29, 2013 Author Report Share Posted April 29, 2013 Blinka med ögonen och säg att du råkat supa bort den. Funkar varje gång så länge det inte är nåt svindyrt, typ GN-1. Då blir det jobbigt. Haha, den ska jag testa...har inga höga förhoppningar dock. Ingen som vet om den kan inhandlas någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.skalman Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Läskändar har jag hämtat på förrådet några gånger under vpl. Gäller att spela lite så löser det sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johansson92 Posted April 29, 2013 Author Report Share Posted April 29, 2013 Läskändar har jag hämtat på förrådet några gånger under vpl. Gäller att spela lite så löser det sig. Skönt att höra att man inte är den enda som tappar bort saker då! Haha, hade aldrig tappat bort något större men just smågrejer som läskändar exv har en tendens att försvinna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders G. Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 (edited) Att slarva bort smågrejor är inget konstigt. Förrådsmän är inte några allsmäktiga gudar. Inget att vara orolig för, varken i det militära eller ute i verkligheten. Man går in, och talar artigt om vad man tappat bort. Edited April 29, 2013 by Anders G. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meteor Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 Inledningsvis skriver man en förlustanmälan(där man förklarar sin dålighet och inkompetens), därefter får man en påskrift på förlustanmälan och Nakt("konto" som förlusten skall belasta) av därför avsedd person, slutligen går man med den påskrivna förlustanmälansblanketten till förrådet och byter den mot en ny pryl. Case closed. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Eller ber snällt bara. Ungefär som slitdelar till bössorna som är bra att ha extra, eller skosnören... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Tappad under föregående övning i fält. Kallas fullt normalt och så var det bra med det. Vårdprylar och lösskjutningsanordningar samt mynningsskydd är väl gjorda för att tappas bort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts