Berg Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 Hejsan! Jag skall på Måndag åka till Norge. Jag skall då åka hyrbil som är miljöbilsklassad (Volvo V60 D2) och jag har hört att miljöbilar inte behöver betala i tullarna. Vet ni hur det fungerar?Jag har provat att Googla men jag vet inte om jag är dum i huvudet eller bara om jag inte hittar rätt då jag inte ser någonting om undantag för miljöbilar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enigmatik Posted April 27, 2013 Report Share Posted April 27, 2013 Det er bare rene el biler som slipper å betale. Kjører du er hybrid eller en annen bil med lavt drivstoff forbruk må du nok dessverre betale som alle andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted April 27, 2013 Author Report Share Posted April 27, 2013 Tack för svar! Om än inte det jag vill höra. Hur går det till med betalningen? Är det automatiska tullar i Oslo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted April 27, 2013 Report Share Posted April 27, 2013 Är inte helt säker, men jag tror att i Oslo stad så är det automatiska, likt som i sthlm. Men på vägen dit så passerar man ju några vägtullar där man får betala till en liten gubbe i lådan. Så var det iaf när jag hjälpte bror min att flytta dit. Men vet absolut inte hur det ser ut väster om Oslo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richie_3000 Posted June 4, 2013 Report Share Posted June 4, 2013 Sist jag var i Oslo sommaren 2011 tre dagar före dåren härjade... Åkte med egen bil och döm av min förvåning till skillnad från Sverige när det kom en räkning på 10 eller om det var 15 NOK (typ vad frankeringen måste kostat?), borde även vara samma i Sverige eftersom folk satt i system att ha utländska bilar för att slippa tullen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.