32LvTropp Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 Undrar om någon kan tala om för mig var jag kan hitta 32 eller 33 skotts 9mm magasin till Glock pistol. Helst i Sverige, men det funkar även utomlands. Det borde ju finnas i till exempel Tyskland eller Österrike, men jag vet inte vad jag skall söka på. Har hittat i USA, men de får ju inte exportera, och på Filippinerna, men de var svindyra och jag litar inte riktigt på den siten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 Finns butiken Combat Equipment kvar? Annars kanske Midway kan ta hem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted March 26, 2013 Report Share Posted March 26, 2013 (edited) DAE: En bit ner på sidan. Köp Glocks originalmagasin så slipper du bli missnöjd. http://fksport.se/sv/magasin/ Edited April 11, 2019 by henke ny url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 Annars är ett bra generellt tips att lägga till texten site:de i slutet på google-sökningen när man ska handla tygmateriel. Det finns massor av tyska firmor som har det du behöver och som mer än gärna skickar till Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanderseks Posted March 27, 2013 Report Share Posted March 27, 2013 http://www.sportshooter.de/en/magazines/glock_magazine_33_rounds.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted March 28, 2013 Author Report Share Posted March 28, 2013 Annars är ett bra generellt tips att lägga till texten site:de i slutet på google-sökningen när man ska handla tygmateriel. Det finns massor av tyska firmor som har det du behöver och som mer än gärna skickar till Sverige. Tack för det tipset, det kommer att underlätta i fortsättningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted March 28, 2013 Author Report Share Posted March 28, 2013 (edited) Då blev det ett magasin från den tyska sidan. Och det kommer att köpas ett eller två trevliga magasin från den svenska sidan till Ak5:an också. Tack så mycket för länkarna.Det är väl ingen som vet var man kan hitta ett Aimpoint micro T-1 utanför USA?Edit: och så kom jag ihåg tipset med site:de och då hittade jag vad jag sökte. Edit igen: Fast tvåtusen riksdaler dyrare i Tyskland än i USA tycker jag är lite magstarkt, och för den delen nästan tvåtusen dyrare än en H-1 i Sverige. Edited March 28, 2013 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted March 28, 2013 Report Share Posted March 28, 2013 (edited) Egun.de. http://www.egun.de/ Egun är Tradera för tygmateriel. Edited April 11, 2019 by henke url ej fungerande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted March 28, 2013 Author Report Share Posted March 28, 2013 (edited) Danke, men de är fortfarande oförklarligt dyra Detta är det billigaste jag hittat utanför USA. http://www.vikingtactics.de/product_info.php?language=en&gm_boosted_product=Aimpoint-Micro-T-1&Aimpoint=Aimpoint-Micro-T-1.html&products_id=231& Här är en H-1 för 4295:- och en gratis keps på en svensk sida, jag förstår inte varför det skall vara så enormt stor prisskillnad på T-1 och H-1. http://www.pnjakt.se/art/rodpunktsikte-aimpoint-micro-h-1.php?ref_lp=prisjakt Edited March 28, 2013 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted March 28, 2013 Report Share Posted March 28, 2013 (edited) T-1 har ju fyra ljuslägen för NVD utöver de synliga, och en hårdare spec vad gäller temperaturspann och vattentäthet. Sånt kostar. https://www.aimpoint.com/product/aimpoint-micro-h-1/ Nu har det iofs sagts mig att H-1 klarar samma temperaturer och vattendjup (25 m) som T-1, och chansen att jag någonsin befinner mig under vatten med en bössa igen eller att jag skall skjuta med goggles torde vara lika med noll, så en H-1 duger gott nog för min del. Edited April 11, 2019 by henke ny url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 Har för mig att coldskills ska ha T1 Vet att dom har lite prylar ifrån aimpoint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted March 29, 2013 Author Report Share Posted March 29, 2013 Minsann, den finns hos Coldskills, tackar. Jag har också hört att H-1 ochT-1 klarar ungefär lika mycket stryk, temp och djup. Men jag skulle gärna vilja ha de svagare punkterna till ljusförstärkare. Inte för att jag kommer att använda dem seriöst, men jag tycker det är kul att leka lite med prylarna ibland. Under vatten har jag aldrig varit med en bössa - vi hade båtar i KA - och kommer nog aldrig att vara heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 Hittar du nån som har ett par T1:or till bra pris så hojta gärna till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted March 29, 2013 Author Report Share Posted March 29, 2013 Wilco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yxa Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 (edited) Under vatten har jag aldrig varit med en bössa - vi hade båtar i KA...Säg det till A-dyk. Men jag skulle gärna vilja ha de svagare punkterna till ljusförstärkare. Inte för att jag kommer att använda dem seriöst, men jag tycker det är kul att leka lite med prylarna ibland.Jag har ett M2 med NV-lägena, vilket var ju ballt och coolt när jag först köpte det. Men ju mer jag använt det ju mer av en olägenhet har de "mörka lägena" blivit. But to each his own. Coldskills pris på T-1 är det lägsta jag sett i Sverige. Edited March 29, 2013 by Yxa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 4, 2013 Author Report Share Posted April 4, 2013 (edited) Det fick bli en H-1 så länge, jag skulle i alla fall ha två Micro så nästa får bli en T-1 Jag hade tänkt köpa den här, men när jag väl fick tummarna ur så hade han sålt slut på lagret. Men det dyker upp liknande annonser då och då på Ebay. Det gäller bara att få säljaren att skicka till Sverige. Edited April 11, 2019 by henke delete url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RIG Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 Lite nyfiken bara. Vad fick du pröjsa för ett orginal 33 skotts mag ink frakt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 5, 2013 Author Report Share Posted April 5, 2013 Det kom precis med posten faktiskt. Det gick på 58,80 Euro 39,90 för magasinet och 18,90 för frakten, så det var ju inte någon billig frakt. Men vad fan, jag var trött på att jaga billigast, någon gång måste man slå till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RIG Posted April 5, 2013 Report Share Posted April 5, 2013 (edited) Helt rätt. Har du sett fästet där du kan fästa två i varan? Edited April 5, 2013 by RIG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 5, 2013 Author Report Share Posted April 5, 2013 Typ jägarmag, jo det känner jag till, har det till Ak5:an 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 6, 2013 Author Report Share Posted April 6, 2013 (edited) Finns det större (fungerande) magasin än 33 skott till Glock? Edit: för att svara på min egen fråga, ja det finns det tydligen, vill ha! Edited April 6, 2013 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 http://www.betaco.com/cmag_product_details.asp?product_category=&product=25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 7, 2013 Author Report Share Posted April 7, 2013 Tackar, det får bli en tripp tull USA snart igen, det finns ju så många trevliga saker de inte får exportera nuförtiden, så man är ju tvungen att åka över och köpa och sen posta till sig själv. Det var bättre 1984 när jag bodde där, då var det mesta tillåtet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted July 5, 2013 Author Report Share Posted July 5, 2013 Hittar du nån som har ett par T1:or till bra pris så hojta gärna till. Här har du till ett bra pris. drygt 4300:- inklusive frakt http://www.ebay.com/itm/Aimpoint-T-1-Micro-Red-Dot-2-MOA-Rifle-Sight-Standard-Mount-12417-BRAND-NEW-/271232231995 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 6, 2019 Author Report Share Posted April 6, 2019 Bumpar denne tråden. Vet någon var man kan köpa högkapacitetsmagasin till FNC/Ak5? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 6, 2019 Author Report Share Posted April 6, 2019 Glöm det, hittade detta alldeles själv. http://fksport.se/sv/vapen/schmeisser-60-rds-ar15-polymer-magazine-223r 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 6, 2019 Author Report Share Posted April 6, 2019 Fast det finns kanske någon som har en länk till ett trummagasin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
27Kilo Posted April 7, 2019 Report Share Posted April 7, 2019 Samma sida som du själv länkat till http://fksport.se/sv/reservdelar-vapen/magpul-d-60-magasin-ar15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted April 8, 2019 Author Report Share Posted April 8, 2019 Tackar, tackar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts