Perman Posted March 22, 2013 Report Share Posted March 22, 2013 http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/fartyg/article3663655.ece Första gången jag ser ett erkännande från Kockums att våra Stirlingmotorförsedda ubåtar har en uthållighet i u-läge längre än den "officiella" på 14 dagar. Även om det är sant som Kockums påstår så ska man inte glömma bort U 32 förmodligen även normalt kan hålla en något högre patrullfart (8 knop?) än vad våra ubåtar kan. /Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted March 24, 2013 Report Share Posted March 24, 2013 Jag tycker man har pratat om uppåt en månad (drygt) flera gånger,bland annat vid inslag av försvarsmakten om ubåtarna, kan dock inte hänvisa till något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Spännande kommentarer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted March 25, 2013 Author Report Share Posted March 25, 2013 (edited) Om svenska Stirlingmotorutrustade ubåtar har en verklig uthållighet i u-läge på uppemot en månad, vad ska då inte den japanska Soryu klassen ha som har dubbelt så många Stirlingmotorer som de svenska? Med ett undervattenstonnage på 4.200 ton så är de ju världens största konventionella ubåt, så de borde ju även ha ordentligt tilltagna tankar med flytande syre ombord. /Per Edited March 25, 2013 by Perman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andtryggve Posted March 25, 2013 Report Share Posted March 25, 2013 Har det inte skrivits om att de svenska ubåtarna med Stirlingmotor har en uthållighet i uläge på tre veckor? Inte för att jag kan backa upp det med en länk såhär direkt, men jag vill minnas att den uppgiften i alla fall har cirkulerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts