Guest Hemliga Arne Posted March 13, 2013 Report Share Posted March 13, 2013 Hej.. Gjorde lumpen som bevakningssoldat / insatssoldat (gruppchef) för ca 10 år sedan. Hade alltid haft tanke söka utlandstjänst då jag gick ut med betyg 10-8-8, så blev det dock inte. Har nu sökt mig till en insatspluton, skickade anmälan på hemsidan och dagarna efter Så hörde stabschefen av sig och meddelade att stabsassistenten inom några dagar skulle göra En intervjuv på telefon. Tog ca 1v så kontaktades jag, allt lät bra och han skulle vidarebefordra till Plutonschefen som skulle göra hembesök. Ca 2 v efter så bestämdes ett möte med Stf plutonchef samt nån mer som gjorde hembesök och ställde frågor. Nu till problemet... Jag är upprepade tillfällen dömd ( 2004 för våldsbrott emot ordningsmakt, samma sak 2005 och misshandel 2006 ). Jag berättade varför och förklarade min livssituation då ( väldigt struligt ) jämfört med nu ( ordnad Ekonomi, hus, gift och barn samt fast arbete sen 7 år ). Domarna är ju ca 7 år gamla och vet att man har en policy på ca 5år generellt, sen är det lite beroende På brott o s v. Plutonschefen tyckte att jag skulle behövas i kompaniet och såg inga invändningar På mitt tidigare liv. ( jag sa jag inte ville ha vapnet hemma fall det skulle bli problem ). Nu har det dock gått ca 2 mån utan att jag hört nått, har även mailat för att fråga hur det gick Utan få nått svar. Så frågan är... Kom jag inte med så,skiter dom bara i att meddela eller tar det bara tid, har sökt på forumet Och verkar ju ta tid ibland, men gick ju väldigt fort från de första stegen tills helt tystnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted March 13, 2013 Report Share Posted March 13, 2013 Ring igen. Du är inte den första och garanterat inte den sista som fallit mellan stolarna. Och om de bara inte ville ha dig pga din historia eller annat, så får de säga det. Men besked ska du ha, oavsett om det är positivt eller negativt. Om ansökan är skickad efter hembesök. Det tar tyvärr tid, och förbandet har ingen riktig koll på var i kedjan du befinner dig innan de får "Klar/Ej godkänd". Så, ring och fråga dem, så de kan ringa utbildningsgruppen och ligga på dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.