Jump to content

Task Force Dagger; tips

Gator

Recommended Posts

Hilfe !! Spelade TFD igår och kom till banan där Pakistans gräns skall försvaras mot illasinnade afghaner till fots och per fordon. MEN DE VAR JU SÅ MÅNGA !! :winner:

Ngn som har några tips på hur man löser denna uppgift, tog mig fram till 12,7:an men hann knappt börja panga förrän det var GAME OVER...

Hilfe !! Spelade TFD igår och kom till banan där Pakistans gräns skall försvaras mot illasinnade afghaner till fots och per fordon. MEN DE VAR JU SÅ MÅNGA !! :winner:

Ngn som har några tips på hur man löser denna uppgift, tog mig fram till 12,7:an men hann knappt börja panga förrän det var GAME OVER...

Är det den banan då man är i en typ by med lite hus och 12,7:or utplacerad lite varstans?

I så fall gäller det att kuta mellan ändarna på byn och peppra på så mycket det bara går! :alien:

Dessvärre inte, den banan kom efter och DEN fixade jag minsann...;)

Här blir man luftlandsatt med helikopter och skall enligt uppdragstexten genomföra ett bakhåll. Problemet är att man kommer rätt in i eldstriden och har knappast tid att förbereda ovanstående... :D

Grejen med den banan är att inga bilar eller människor får ta sig över den uttorkade flodbädden. Så spring mot den och lägg dig på andra sidan och peppra på. Försök även att ta ut nåt fordon från helikoptern.

Guest J-Star

Som softfeel säger: Ta OICW:n... slå ut så mycket du kan från luften med granater. Prioritera fordon.

När du landar, släng dig ned på marken och börja peppra allt som rör sig. Bilar kan du ta med kulor. Lastbilar bör tas med granater.

/J

Bilar kan du ta med kulor. Lastbilar bör tas med granater.

/J

Använd de stationära tksp:na för bilar men byt positioner ofta, annars blir du ett lätt byte. Det bör tilläggas att du är på den svåraste banan i hela spelet.

Guest J-Star
Bilar kan du ta med kulor. Lastbilar bör tas med granater.

/J

Använd de stationära tksp:na för bilar men byt positioner ofta, annars blir du ett lätt byte. Det bör tilläggas att du är på den svåraste banan i hela spelet.

Onödig exponering. OICW:n i burst mode fixar en bil på mindre än ett mag.

/J

Jag använde Kulspruta 58 på den banan och precis som andra före mig sagt. Försök att slå ut så mycket som möjligt från luften.

Och använd dig inte av en sniperkaraktär när du använder Ksp.

En sur grej är att buggen från Land warrior inte är kvar.

Buggen funkar så att man kastar huvudvapnet innan man går fram

till Tksp eller Granatsprutan. Sen backar man bort från densamma

det ser då ut som om du inte har nått vapen alls men markören

mitt på skärmen finns fortfarande kvar.

Då springer du plötsligt omkring med en Tksp/Grsp :/

Byt inte vapen i det läget för du då kandu inte välja huvudvapen

läget igen.

Denna bugg hadde varit perfekt på denna bana.

Guest J-Star

Alternativt... ta en Heavy Gunner och ladda med Ksp, F89 AUSteyr, Pskott och extra ammo.

Skjut så mycket du kan på fordonen med ksp. Sänk så många du kommer åt. Det är dock lite vanskligt därför att det finns en bugg som gör att ibland får spelet för sig att du sätter kulorna i helikoptern vilket får den olusiga effekten att ni störtar.

När ni närmar er landningsplatsen finns det en skarpskytt på åsen uppe till vänster (i färdriktningen). Nita honom med p-skott eller en skur med ksp'n.

Hoppa ut... sänk de närmaste fordonen med ksp. Ta tksp till hjälp om du känner för. När alla fordon är utslagna, plocka fram F89an och börja skjuta folk.

EDITED: Använd SACO'n om du gör så här. Funkar bäst.

/J

Blir det för svårt så kan jag tillhanda hålla lite spelfusk koder..... ;)

While playing a game, press ~(Ö) to display the console window. Then, enter one of the following codes to activate the corresponding cheat function:

RESULT..........................CHEAT CODE

Infinite ammunition.......StanGable

Full ammunition.............ClayburnFallmont

Extra hit points..............JeffersonDarcy

Invisibility......................AceEvans

Artillery strikes..............RogerPhilips

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...