Jump to content

Rysk meteorit - amerikanskt vapentest??

Apone

Recommended Posts

Zsirinovskij är igång igen, hävdar att meteoriten över Ryssland var amerikanskt vapentest:

http://english.ruvr.ru/2013_02_15/Russian-MP-blames-meteor-shower-on-US-secret-arms-test/

Min spontana tanke:

not_sure_if_trolling-or_just_stupid.jpg

Det är inte första gången han agerar lite irrationellt. Hur stor maktfaktor är han idag?

GMY

Ähum, jag var faktiskt lite halvallvarlig med min fråga, det var ju inte SÅ länge sedan Mr Z kandiderade att bli president med stora ambitioner på att återupprätta "Stor-Ryssland".

Så avfärdas han som en goofball även i Ryssland bland gemene man, eller är lite som vår Jimmie Å?

Allting börjar få ett sammanhang nu, 1995 så förstör agent 007 ryssarnas supervapen Golden Eye och antagligen får USA/Storbritanien reda på ritningarna och konstruerar sin egen golden eye.

och nu kommer en del av vedergällningen, skadorna verkar snarlika efter golden eye 1995.

:mellow:

Att mr Vladimir Z är den som tar ton är inte förvånande.

Han har ju som sagt fått begränsat förtroende om man ska räkna röster osv till parlament mm, störst förtroende hade han väl runt 93-94 men sedan dess har det dalat, nu handlar det mest om ynka procent från dåtidens 20% om jag minns rätt.

Finns ju liknelser med Jimmie Å men mr Z känns lite mer som en knäppgök om man ska se till hur de uttrycker sig.

Är ju iof intressant att meteoriten slår ned i just det där området som ju är ett centrum för rysk vapenindustri med flera sk "atomstäder" och Mayak området med sitt kärnbränsle och kärnvapenindustri.

skall man vara alvarlig känns sten som lite svårt rent balistiskt, sen har de ju nackdelen att en sten inte är bara en sten för en geolog. Den är knappast anonym. sen har leveransmetoden, hur leverera stenen utan att någon av alla de platser som observerar himmlen kommer reagera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...