Runningback Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Jag är osäker på vad jag vill göra i lumpen, någon som har några tips till mej? Områden jag gillar: - Stridsvagn - Tungavapen (AG90, KSP94/58, TKSP) - Tuffare utbildningar! (stil med kustjägare, men på land ;DD) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Flygbas- eller fallskärmsjägare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azan_Gb Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Jag är osäker på vad jag vill göra i lumpen, någon som har några tips till mej?Områden jag gillar: - Stridsvagn - Tungavapen (AG90, KSP94/58, TKSP) - Tuffare utbildningar! (stil med kustjägare, men på land ;DD) Amfibie soldat eller k3 jägare skulle passa dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Hade det in räckt med en tråd?? http://forum.SoldF.com//i...t=0entry90746 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 8, 2003 Author Report Share Posted May 8, 2003 Mjo Yman, men såg att jag hade skrivit under fel, ja vad heter det, fel ämnesområde, heter det så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Är du stark? Springer du snabbt? Är du van vid att vara ute i skogen med tung packning? Och frmför allt: Hur lång tid klarar du kinesisk båge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Måste. Vafan har kinesisk båge med saken o göra nu ??? Rogge. Läs så mycket du kan om allt, jag säger itne att du ska satsa på KJ om du vill det men stirra dig inte blind på det om du precis har kommit till det stadium då du vill göra lumpen. ( hmm jo du fattar ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted May 8, 2003 Forumsledning Report Share Posted May 8, 2003 Mjo Yman, men såg att jag hade skrivit under fel, ja vad heter det, fel ämnesområde, heter det så? Du startar inte om nått nytt i fortsättningen utan bara ber om hjälp från BlåGul så flyttar vi tråden åt dig. Läs FAQ om du inte gjort det. Den andre tråden är låst och kommer tas bort. / Kimster BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drow Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 tycker du borde söka som vagnförare, eller vad det nu heter.. du gillar ju stridsvagnar och storavapen så.. kanske pansarvagnsskytt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Alltså... det är ju självklart fullt tillåtet att ställa frågan här i forumet om "Vad borde jag göra lumpen som?". Men svaren du får kommer troligtvis inte att hjälpa dig (om man ska se tillbaka på vad det blivit av liknande trådar tidigare här). Det brukar allt som oftast resultera i småbråk om vilka enheter som är bäst, eller så nöjer sig de flesta användare med att dra sitt lilla strå och bara skriva "Välj [det som undertecknad gjorde GU som]. Det är köttigast å bäst!!!!". För vad annars kan man komma med? Finns inte någon utbildning som är BÄST - vi har ju alla olika intressen. Dessutom är det inte heller många som provat på flera utbildningar och kan säga att "den här är bättre än denna" etc. då de flesta bara gjort en GU. I bästa fall har folk provat på ett par olika inriktiningar. Men sällan med stor variation. Försök istället att tänka som du skulle göra ifall du skulle söka till ett universitet eller högskola (jag lovar, det finns likheter). Skulle du fråga nån vad som var "bäst" skulle du troligtvis får höra: läkarlinjen, handels, tandläkare, veterinär eller någon annan utbildning som kräver höga betyg. Men skulle du välja dem bara för det? Det tvivlar jag på. Det krävs ju ett intresse ifall man ska lägga ner sin själ, tid och liv på något sådant. Ställ dig själv istället frågan ifall det är något för dig. Är det här jag? Intresserar det här mig? Många väljer "balla - häftiga - hårda" utbildningar för att impa på polarna. Men har varken intresset eller motivationen för att fortsätta och hoppar av. Eller så sitter de där som ett kolli och tycker att deras tid är så jävla bortlösad och ångrar sig nåt ofantligt. Ordspråket "Det blir inte roligare än vad man gör det till" tycker jag väger mycket i såna här sammanhang och det är något man borde lyssna till. Välj det som du känner att just DU vill göra. Skitsamma ifall polarna tycker att det är en "löktjänst" eller "larvigt". Så länge DU är nöjd med ditt val och gör det som DU vill. Det är det viktigaste! Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Alltså... det är ju självklart fullt tillåtet att ställa frågan här i forumet om "Vad borde jag göra lumpen som?".Men svaren du får kommer troligtvis inte att hjälpa dig (om man ska se tillbaka på vad det blivit av liknande trådar tidigare här). Det brukar allt som oftast resultera i småbråk om vilka enheter som är bäst, eller så nöjer sig de flesta användare med att dra sitt lilla strå och bara skriva "Välj [det som undertecknad gjorde GU som]. Det är köttigast å bäst!!!!". För vad annars kan man komma med? Finns inte någon utbildning som är BÄST - vi har ju alla olika intressen. Dessutom är det inte heller många som provat på flera utbildningar och kan säga att "den här är bättre än denna" etc. då de flesta bara gjort en GU. I bästa fall har folk provat på ett par olika inriktiningar. Men sällan med stor variation. Försök istället att tänka som du skulle göra ifall du skulle söka till ett universitet eller högskola (jag lovar, det finns likheter). Skulle du fråga nån vad som var "bäst" skulle du troligtvis får höra: läkarlinjen, handels, tandläkare, veterinär eller någon annan utbildning som kräver höga betyg. Men skulle du välja dem bara för det? Det tvivlar jag på. Det krävs ju ett intresse ifall man ska lägga ner sin själ, tid och liv på något sådant. Ställ dig själv istället frågan ifall det är något för dig. Är det här jag? Intresserar det här mig? Många väljer "balla - häftiga - hårda" utbildningar för att impa på polarna. Men har varken intresset eller motivationen för att fortsätta och hoppar av. Eller så sitter de där som ett kolli och tycker att deras tid är så jävla bortlösad och ångrar sig nåt ofantligt. Ordspråket "Det blir inte roligare än vad man gör det till" tycker jag väger mycket i såna här sammanhang och det är något man borde lyssna till. Välj det som du känner att just DU vill göra. Skitsamma ifall polarna tycker att det är en "löktjänst" eller "larvigt". Så länge DU är nöjd med ditt val och gör det som DU vill. Det är det viktigaste! Lycka till. Väl talat! >>Rogge Läs så mkt som möjligt innan mösntring så har du en bra grund att stå på. Vad sysslar dom med, vad får jag göra om jag hamnar där osv. Det är iaf mitt tips. Men jag har iofs inte genomfört vpl än... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Läs så mkt som möjligt innan mösntring så har du en bra grund att stå på.Vad sysslar dom med, vad får jag göra om jag hamnar där osv. Det är iaf mitt tips. Men jag har iofs inte genomfört vpl än... Precis! Det glömde jag nämna! Läs igenom de otaliga hemsidor som finns där ute. MASSVIS MED MUMSIG IMFORMATION! Även lumpen.nu är innehållsrik och bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts