Jump to content

Recommended Posts

Hej!
Jag har blivit kallad till antagningstesterna för reservofficersprogrammet (SOU/R) nu i mars, en chans som jag faktiskt aldrig trodde jag skulle få. Hur som helst så undrar jag nu, vilka är antagningstesterna och fyskraven man ska klara för att bli antagen? Jag har googlat runt lite, men inte hittat något relevant svart ännu.

Det enda jag hittat var detta:

http://www.forsvarsmakten.se/upload/dokumentfiler/internationellt/Fysiska%20krav%20f%C3%B6r%20anst%C3%A4llning%20i%20insatsenhet.pdf

Men det är, vad jag förstår, kraven för att bli anställd och godkänd på utbildningen. Men vad är kraven och vilka tester är det man gör under antagningstesterna till utbildningen? Är det samma tester som under mönstringen till värnplikt (cyckel, lyft)? Sökte inriktning ledning/mark.

Sen tänkte jag även höra med er om lite bra träningstips, har nämligen varit sjuk ganska länge (sen september) och inte riktigt kunnat träna på några månader. Nu har jag frisknat till tillräckligt för att våga börja träna lite lätt och se hur det känns (har hittills, under helgen, kört lite BRAK hemma, och det har känts bra, så ska prova gymmet på måndag). Hur som helst, har ni några bra tips för att få upp en hyfsad fysik på lite mer än en månad?

MVH
//BX