Jump to content

Lite orolig inför mönstring.


ákra188

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply
Guest Reqruit Hardhead

Narcissism är i regel ingen egenskap som faller över i den positiva vågskålen. Behöver du bekräftelse så kanske det finns andra forum?

allt är redan ordnat.

inga besvär med det mer.

RM har fått svart på vitt.

Det är lugnt.

det var jag som informerade dem om det först.

Link to comment
Share on other sites

Det var ju en något löjlig vändning det blev här.

 

Som sagt innan av mig själv och andra, synd att du inte hade vad som krävdes. Men din attityd gentemot hur RM samt FM agerar, är verkligen inte acceptabel. Du hade inte de kvaliteter som efterfrågas, därför fick du inte vara med. Lev med det och gå vidare.

 

Jag kör på i det tempot jag trivs med, det är mycket annat som kommer emellan för tillfället. Jag ska nog klara det utan större problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

Det var ju en något löjlig vändning det blev här.

 

Som sagt innan av mig själv och andra, synd att du inte hade vad som krävdes. Men din attityd gentemot hur RM samt FM agerar, är verkligen inte acceptabel. Du hade inte de kvaliteter som efterfrågas, därför fick du inte vara med. Lev med det och gå vidare.

 

Jag kör på i det tempot jag trivs med, det är mycket annat som kommer emellan för tillfället. Jag ska nog klara det utan större problem.

du har ett PM i ärendet, jag anser det vara vara utrett så här mer officiellt nu, och jag tänker inte låta det ta upp mer plats på forumet i onödan.

kan vi låta det nu stanna under ytan nu nu för gott? Och låta mig sköta det på mitt sätt? Det sättet man har mellan myndigheter och privatperson, en intern kommunikation?

Inte över ett forum.

Och har någon åsikter om detta kan vederbörande skicka MIG PERSONLIGEN ett PM, är det uppfattat?

Link to comment
Share on other sites

 

Det var ju en något löjlig vändning det blev här.

 

Som sagt innan av mig själv och andra, synd att du inte hade vad som krävdes. Men din attityd gentemot hur RM samt FM agerar, är verkligen inte acceptabel. Du hade inte de kvaliteter som efterfrågas, därför fick du inte vara med. Lev med det och gå vidare.

 

Jag kör på i det tempot jag trivs med, det är mycket annat som kommer emellan för tillfället. Jag ska nog klara det utan större problem.

du har ett PM i ärendet, jag anser det vara vara utrett så här mer officiellt nu, och jag tänker inte låta det ta upp mer plats på forumet i onödan.

kan vi låta det nu stanna under ytan nu nu för gott? Och låta mig sköta det på mitt sätt? Det sättet man har mellan myndigheter och privatperson, en intern kommunikation?

Inte över ett forum.

Och har någon åsikter om detta kan vederbörande skicka MIG PERSONLIGEN ett PM, är det uppfattat?

 

 

Herregud nu får du väl ge dig människa, det är du som drar upp det i varenda tråd som innehar aktivitet. Det är ingen annan som frågar dig ett enda dugg om din kommunikation med inblandade myndigheter.

Link to comment
Share on other sites

Om du redan påbörjat din konditionsträning och nu fortsätter med den 3-4 ggr/v så kommer mönstringen att lösa sig såvida du inte svarar väldigt dåligt på träning. Det är inga höga krav om man är normalbyggd och inte är totalt stillasittande (om man tränar några månader innan testerna).

 

Att bara träna cykling är nog inte så bra dock, kör istället att du springer (börja lätt om du inte är van, kanske 3km?) och när du kommer hem så sätter du dig på cykeln istället för vid TVn eller datorn. Cykla lite intervaller, t.ex. 30 sek snabbt och 30 sek normalt. Det är roligare än att bara sitta och cykla. Fördelen med detta upplägget är att du kommer behålla din puls i en högre nivå längre tid, då du ju efter löpningen redan har pulsen uppe i varv. Och då kan du träna hjärtat mer (och längre) än om du bara kört cykling eller bara löpning. Plus att det ju är löpning och marsch du ska ägna dig åt i tjänsten.

 

Och det är ju rätt trevligt att komma in i värmen och sitta och cykla efter att man varit ute i snön och halkat runt.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips va bara för mönstringen. Att göra bra på cykel testet. Självklart är det bättre att blanda träningen om man har tid på sig.

 

Ja, och inte göra som somliga andra som trots en påstådd elitkarriär inom just cykelsporten går sönder under uppvärmningen på cykeln.

Link to comment
Share on other sites

Om du redan påbörjat din konditionsträning och nu fortsätter med den 3-4 ggr/v så kommer mönstringen att lösa sig såvida du inte svarar väldigt dåligt på träning. Det är inga höga krav om man är normalbyggd och inte är totalt stillasittande (om man tränar några månader innan testerna).

 

Att bara träna cykling är nog inte så bra dock, kör istället att du springer (börja lätt om du inte är van, kanske 3km?) och när du kommer hem så sätter du dig på cykeln istället för vid TVn eller datorn. Cykla lite intervaller, t.ex. 30 sek snabbt och 30 sek normalt. Det är roligare än att bara sitta och cykla. Fördelen med detta upplägget är att du kommer behålla din puls i en högre nivå längre tid, då du ju efter löpningen redan har pulsen uppe i varv. Och då kan du träna hjärtat mer (och längre) än om du bara kört cykling eller bara löpning. Plus att det ju är löpning och marsch du ska ägna dig åt i tjänsten.

 

Och det är ju rätt trevligt att komma in i värmen och sitta och cykla efter att man varit ute i snön och halkat runt.

Hur många har en träningscykel eller trainer hemma egentligen?

Sen vetefan om man kan kalla intervaller för roligt egentligen, nytting som fasen men om det är roligt gör man fel :D

Link to comment
Share on other sites

Ptja, man kan köra intervaller olika hårt men jag har nog aldrig använt mig av just intervallträning för att ha roligt. Visst ska du köra 4x4min så kan man inte köra så man kräks efter första 12 sekunderna men efter 4x4 så ska man må annorlunda iaf. Som en lirare uttryckte det när jag och en annan i träningsgruppen pratade efter intervall 4 av 6, kompisen sa "och det här gör man frivilligt", jag svarade "de säger att det ska bli lättare efterhand" liraren som tävlat: "det blir aldrig lättare, det går bara fortare" :D

 

Efter de första två intervallpassen på cykel jag någonsin körde så var jag tvungen att slötrampa i en timma för att bli av med kräk-känslorna, det var hanterbart när jag rörde på mig men så fort jag stannade började jag hulka. Förmodligen något med mjölksyra.

Link to comment
Share on other sites

Ja det finns många som säger t.ex: "Intervallpassen ska vara jättehårda" i olika varianter, men det finns ju också lugna intervaller. T.ex. att uppbyggande jogga uppför backar i en rimlig fart utan att det ska bli jättejobbigt och utan att mjölksyra ska vara i närheten av att byggas upp - för att bygga benuthållighet och lite löpstyrka. Det finns ju olika syften! Jag menade bara att om man vill göra det roligare att sitta och cykla på sin motionscykel så kan man köra lite fartväxlingar utan att börja kötta frenetiskt. Det är ju intervaller det med, bara att de är lite lättare.

 

Men jag håller med om det du säger. Att köra intervaller är gräsligt. Frågan är vilka som är värst? Att köra riktiga tabata-intervaller (om man är tillräckligt bra tränad redan) kan nog fan vara värre än att köra 4-minutrare nästan!

 

:)

 

Cykling är en gräsligt hård sport innan man vant benen vid belastningen. Då blir mjölksyran fan helt outhärdlig när man kör hårt.

Link to comment
Share on other sites

Jag hatar att cykla, brukar slänga igång en film på tv:n och kolla samtidigt som jag cyklar. Det underlättar lite, blir inte så "stelt" liksom.

 

Brukar vara ute och köra intervall med en vän ibland. Då springer vi varannan kilometer. Så det blir 5km marsch och 5km löp. Är halvdöd när jag kommer hem :D

 

Om jag bara kunde få mitt gymkort nån gång så jag kunde köra igång lite hårdare... Sjuka kösystem.

Link to comment
Share on other sites

Finns det inga andra gym i närheten eller är det en ursäkt till att inte börja träna?

 

Jo, ett till inom 3 mil.

 

Kostar 400:- i månaden, är hälften så stort och tillhandahåller till 80% bara spinning och "kardio" utrustning.

 

Ibland saknar man storstan :)

Link to comment
Share on other sites

gymnasiet, vilket jag antar att du gör, så snacka med din idrottslärare och hör dig för, h*n kanske kan fixa nått. :)

Jag gick ut gymnasiet 2011 :)

 

Om du fortfarande har nån form av kontakt med dina gymnasielärare (kanske bara är jag?) så kan du ju alltid höra med idrottsläraren ändå? Om inte gym så kanske du i bästa fall kan vara med på idrottslektionerna eller nått... Bättre än inget menar jag.^^

Link to comment
Share on other sites

Inte illa!

 

Grattis får jag väl säga :)

 

Tack!

 

Lite grejer att tänka på:

 

Datortestet: Tänk på att anteckna!

Kondisen: Höj sadeln så att benen är riktigt sträckta, ganska självklart.. men finns folk som missar det.

Styrka: Man kan öva lite innan med skivstång, men tycker inte det behövs. Dom är väldigt pedagogiska, bara att kötta!

 

Övrigt: Kul upplevelse, roligt folk och extra kul att man klarade det!

Link to comment
Share on other sites

 

Inte illa!

 

Grattis får jag väl säga :)

 

Tack!

 

Lite grejer att tänka på:

 

Datortestet: Tänk på att anteckna!

Kondisen: Höj sadeln så att benen är riktigt sträckta, ganska självklart.. men finns folk som missar det.

Styrka: Man kan öva lite innan med skivstång, men tycker inte det behövs. Dom är väldigt pedagogiska, bara att kötta!

 

Övrigt: Kul upplevelse, roligt folk och extra kul att man klarade det!

 

Vad antecknade du under datortestet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...