Jump to content

ÖB sjukskriven för utmattning.


Recommended Posts

ÖB Sverker Göranson blev på fredagen sjukskriven i två veckor efter att ha besökt läkare. Orsaken är utmattning.

 

 

Under den tid ÖB är borta leds Försvarsmakten av generaldirektör Peter Sandwall. Beträffande militärt operativa frågor är ÖB:s stabschef, generallöjtnant Jan Salestrand, ytterst ansvarig.

 

Läs mer i länken nedan:

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/centralanyheter/OB-sjukskriven/

 

(MOD får flytta om tråden hamnade i fel kategori.)

Link to comment
Share on other sites

Från DN:

Det gick rykten i Sälen om att du skulle avgå frivilligt på grund av kritik från regeringen.

– Det har aldrig funnits på kartan. Jag är precis tvärtom som person. Jag är uppväxt i pansartrupperna, vi fortsätter framåt tills det tar emot.

 

Fan. Vad. Jävla. Ballt.

Sverker, jag har alltid tyckt att du var en liten sprätt men den där meningen gör att du växt ca 30 cm i mina ögon (borde ge slutresultat på ca 180).

Tempo, tryck, hårdhet. Pansar.

 

23992263.jpg

Edited by 903Lew
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hahaha.

 

Får ändå gilla hur stor emfas han lägger på att det är kroppen som krånglar, inte psyket vilket är sanningen. Dock får man väl ha förståelse för det råder viss stigma inför att erkänna att man börjar drabbas av stress till den grad att det blir kliniska psykosomatiska symptom av det hela.

 

Har största medlidande med alla våra överbefälhavade genom tiderna som fått lida den pin det innebär att tampas med löjligt naiva och oresonabla toppolitiker. Jag hade knäckts efter en halvtimme i Borgs regi - oavsett syssla.

Link to comment
Share on other sites

Från DN:

Det gick rykten i Sälen om att du skulle avgå frivilligt på grund av kritik från regeringen.

– Det har aldrig funnits på kartan. Jag är precis tvärtom som person. Jag är uppväxt i pansartrupperna, vi fortsätter framåt tills det tar emot.

 

Fan. Vad. Jävla. Ballt.

Sverker, jag har alltid tyckt att du var en liten sprätt men den där mening gör att du växt ca 30 cm i mina ögon (borde ge slutresultat på ca 180).

Tempo, tryck, hårdhet. Pansar.

 

FFFFFF!

Link to comment
Share on other sites

Det gick rykten i Sälen om att du skulle avgå frivilligt på grund av kritik från regeringen.

ââDet har aldrig funnits på kartan. Jag är precis tvärtom som person. Jag är uppväxt i pansartrupperna, vi fortsätter framåt tills det tar emot.

Jo det har vi märkt. Dumheter ska bara genomföras oavsett motstånd. Man kan ju undra när det "tar emot" med Prio, rekrytering och annat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skönt att vara politiskt tillsatt chef för vår största myndighet och ansvarig för vårt lands suveränitet utan att få vare sig resurser eller förtroende att genomföra uppgiften på bästa sätt..,

 

Dessutom undrar jag hur hans närmaste organisation ser ut? Det är inte sällan där man hittar orsaken till genomklappning. Får man rimliga mål och medel att lösa dom samtidigt som man har en organisation som fungerar både som beslutsstöd och stöd i genomförande av förvaltning och utveckling så brukar det gå bra. Fast nu pratar vi om FM så det känns som om det kan finnas en och annan brist här...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...