Cinnes Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Hur stor är anolikheten att man får en veckas permis lite mer än en månad in på påbörjad utbildning? Har en polare som ska in i lumpen i juni men gärna vill följa med på scoutlägret i sommar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 På Ing2 rycker gruppcheferna in v.26 v.29 och 30 är dom lediga. Hur det är på andra förband vet jag inte. Att få tjänstledigt en vecka för att åka på scoutläger är jag tveksam till om det går. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Skulle inte tro att han blir ledig pga av ett scoutläger... Jag har en polare som skulle köra upp för körkortet men han fick inte ens ledigt för det... Så som sagt det är nog rätt liten chans tyvärr... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sillen Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 GSU:n är väl ett enda långt scoutläger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransson-AmfPB Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Det brukar väl vara svårt att få ledigt under GSUn överhuvud taget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 När vi ändå är inne på det här med ledighet...Jag har planerat att åka Vasaloppet nästa år och då krävs att man är ledig fredag-måndag, finns det nåt möjlighet för detta tro?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vakten_F4 Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Det brukar väl vara svårt att få ledigt under GSUn överhuvud taget? Det är väl ganska dumt om inte annat, jag menar man ska ju lära sig mycket och koncentrerat, en hel vecka borta så missar man mycket! Att ta ledigt för ett scoutläger under GSU:n känns lite som att gå över ån efter vatten dessutom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 (edited) När vi ändå är inne på det här med ledighet...Jag har planerat att åka Vasaloppet nästa år och då krävs att man är ledig fredag-måndag, finns det nåt möjlighet för detta tro?!?! Det ska nog vara lugnt, om du åker för ditt förband kan de tom betala anmälningsavgiften. Var en kompis till mig som åkte för I19 när vi låg däruppe. Edit: Rättar stavfel Edited May 7, 2003 by Ingbat/I19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 När vi ändå är inne på det här med ledighet...Jag har planerat att åka Vasaloppet nästa år och då krävs att man är ledig fredag-måndag, finns det nåt möjlighet för detta tro?!?! Det ska nog vara lugnt, om du åker för ditt förband kan de tom betala anmälningsavgiften. Var en kompis till mig som åkte för I19 när vi låg däruppe. Edit: Rättar stavfel Det låter ju kanonbra!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted May 8, 2003 Report Share Posted May 8, 2003 Jag har också tänkt åka Vasaloppet. Funderar faktiskt på att klämma en hel "Svensk Klassiker" nästa år. Så det vore ju synd om det skulle fattas en tävling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW Posted May 9, 2003 Report Share Posted May 9, 2003 Ledighet under GSU och lumpen i övrigt är ganska "no no". Ledigheter beviljas i regel vid dödsfall eller begravning, egen eller nära anhörig. Scoutläger hamnar oftas inte under ovanstående kategori. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted May 11, 2003 Report Share Posted May 11, 2003 Inte behöver du väll vara ledig så länge för vasaloppet. Vad har du tänkt dig för tid 65h??? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badboy Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Ledighet är inget problem under värnplikten om det är idrott på någorlunda nivå, eller "militära idrotter". Det är i alla fall min erfarenhet. Har en kompis som spelade fotboll för det bästa laget i området och han fick ledigt för i stort sett varje träning. Även under fältveckor och beredskap. Allt hänger på befälens välvilja och hur du kan motivera det... Dock är chansen betydligt mindre under de första 6-8 veckorna, dvs GSU:n.. //Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Min erfarenhet är att Vasaloppet inte medför några problem när det gäller ledighet. (Lite OT:) Under min överlevnadsövning i lumpen var det en annan kille på GBS som skulle åka Vasaloppet helgen efter. Han fick pasta och mackor utkört till sig varje dag för att inte paja uppbyggnaden. Gissa om vi var avundsjuka? :P :hvbasker: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibie Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Inte behöver du väll vara ledig så länge för vasaloppet. Vad har du tänkt dig för tid 65h??? :P Åker upp med min hemklubb antagligen...och det sker i så fall på fredagen och sen hemfärd på måndagen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts