Sledborne Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 God dag kära forumister, nu tänker ni säkert ännu en nybörjare som startar än tråd utan att söka... Men så är ej fallet, jag försökte söka efter en tråd om gmu omgång 2 2013 men fann ingen sådan. Då fann jag det passande att starta en sådan. Så till det tråden skall handla om, är det någon mer än jag som skall upp till Norrbotten eller västerbotten för att göra gmu? Låt höra om hur mönstringen gick, med resultat mm. Själv gick det så här. Styrka 7 Kondition 7 Syn och hörseln var perfekt Psykiska testen 9 Iq test 6 Doktorn hittade inga fel Tjänstbarhet A Skall göra gmu i Umeå.. Snubblade på sista steget under jägartestet som faktiskt inte var så farligt som jag först trodde, utan jag blev tillsagd att vänta på sans? Vad är det och hur går det till och vad är det? Frågade min yrkesvägledare och han svarade att allt man behövde var ett j*vla pannben. Har jag glömt något? Med vänlig hälsning, sledborne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moriCeltic Posted December 18, 2012 Report Share Posted December 18, 2012 (edited) Helt okej betyg ifrån mönstringen, galet att få en 9 av psykologen:P Vilket datum startar utb? Tänkte, vi avslutar den 28:de april` Kör nästa omgång igång med det samma? Edited December 18, 2012 by moriCeltic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledborne Posted December 18, 2012 Author Report Share Posted December 18, 2012 Helt okej betyg ifrån mönstringen, galet att få en 9 av psykologen:P Vilket datum startar utb? Tänkte, vi avslutar den 28:de april` Kör nästa omgång igång med det samma? 18 mars börjar den ;) Jaa psykologen va ju bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moriCeltic Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 Helt okej betyg ifrån mönstringen, galet att få en 9 av psykologen:P Vilket datum startar utb? Tänkte, vi avslutar den 28:de april` Kör nästa omgång igång med det samma? 18 mars börjar den ;) Jaa psykologen va ju bra Minns inte nu om det var en 6;a eller 7;a som jag fick, men vad grundar dem det på. Är som vilken människa som helst, inte haft några problem eller något och samtalet flöt på snabbt Kluriga personer det där :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julemand Posted December 20, 2012 Report Share Posted December 20, 2012 Jag satt och snackade med psykologen i nästan en och en halv timme. Han gav mig en 7:a. Misstänker dock att han blev lite misstänksam mot mig när han såg att jag läst psykologi på universitet i 2.5år samt läst rekrytering och urval. Men jag var i stort sett ärlig om allt förutom mängden alkohol man konsumerat vid vissa tillfällen. Satt också och undrade lite hur man bör vara för att få en 9:a. Jag har t.om. skrivit uppsats om högriskyrkesgrupper (militärer, poliser, brandmän) och riskfaktorer för PTSD men men. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledborne Posted December 20, 2012 Author Report Share Posted December 20, 2012 Jag satt med en kvinna, hennes frågor riktades runt mitt nuvarande vapen innehav och en hel del livs historia, hon ställde frågor i 37 min sen var det över, en som pratade lite mer satt i lite mer än 120min, inte helt underbart. Men finns det ingen som vet vaf*n sans är för något? Vad gör man, hur går det till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julemand Posted December 20, 2012 Report Share Posted December 20, 2012 Haha fan, erkänn att du satt och småflirtade upp ditt resultat . Verkar vara rätt hushhush om SANS, men lär innefatta samma typ av grejor som det gjorde under vpl. dvs fälttest alt. löpning 10km, multitest/styrka, kanske step ups med ryggsäck (som jägartest under antagningsprövningen) och simning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledborne Posted December 20, 2012 Author Report Share Posted December 20, 2012 Självklart gjorde jag de! Hon såg faktiskt riktigt bra ut! Nej sånt vågade jag mig inte riktigt på tänk om hon gillar tjejer? Då är det ungefär som jag hade för mig då alltså, jo du riktigt schh, schh ingen utomstående för veta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted December 20, 2012 Report Share Posted December 20, 2012 SANS är inte så himla hemligt. Fystester för att se att folk klarar grundkraven för förbandet, och så lite andra tester på det, beroende på exakt vad det är man har sökt. K3 har till och med en film ute: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledborne Posted December 21, 2012 Author Report Share Posted December 21, 2012 SANS är inte så himla hemligt. Fystester för att se att folk klarar grundkraven för förbandet, och så lite andra tester på det, beroende på exakt vad det är man har sökt. K3 har till och med en film ute: Ser ungefär ut som det jag hade tänkt mig att de skulle göra, men undra hur det går till längre norr ut! Är allt under samma dag? Sker det under flera dagar? Med vänlig hälsning, sledborne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romeo Foxtrot Posted January 22, 2013 Report Share Posted January 22, 2013 (edited) Nice! Då hade man fått antagningsbeslut via SMS. Antagen till GMU2 2013 I19 AJB Arvidsjaur. Woohoo! Någon annan som ska upp till AJB här? FB-grupp för oss som ska upp dit..... http://www.facebook.com/groups/520439891310912/ Edited January 22, 2013 by Romeo Foxtrot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts