Jump to content

Recommended Posts

Hej

 

Jag har en ganska pinsam fråga.Jag planerar att söka in till GMU, men för ungefär 1 år sedan hände det en olycka i sängen, jag tömde nämligen hela blåsan där. Detta var första gången på minst 10 år(jag är 25 år nu), som detta händer. Jag hade inte druckit alkohol eller haft någon sjukdom då det inträffade. Jag kommer ihåg att jag drömde att jag gick på toaletten.

 

Jag har gått till en läkare som sa att jag förmodligen inte hade gått på toaletten innan, eller druckit vatten för nära inpå läggdags. Jag skulle egentligen pratat egenom detta mer ingående med honom, men just då kändes det bara skönt att få svar på huvudfrågan.

 

På hälsodeklarationen som man ska fylla i innan rekryttesterna, står det en fråga om man haft problem med just detta, jag mailade både Rekryteringsmyndigheten och Försvarsmakten, och frågade om detta räknas som ett problem. Jag fick då till svar att om det hänt en gång på så lång tid, tycker dom ej att det räknas som ett problem.

 

Trots dessa ganska lugnande svar kan jag inte sluta vara orolig.

 

Så vad tycker ni som har varit i lumpen eller gjort GMU, ska jag framföra detta till pskykologen? Vill väldigt gärna göra GMU, men samtidigt inte bli hemskickad för en sån här sak, därför är det väll bättre att vara ärlig, faller jag på det så är det väl för allas bästa.

 

Jag har hört om dom som medvetet gjort detta i sängen, för att skickas hem. Hur upptäcks det, framför man det själv till befälen och berättar dom det isåfall för hela plutonen eller?

 

Inga trakasserier som svar, Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag tycker och tror absolut inte att det är något problem.

Jag hade tolkat frågan som om du hade kroniskt problem, vilket du ju inte har.

Skulle du kissa på dig så får du byta lakan, eller en äcklig sovsäck - inte konstigare än så. Du kommer att vara med om konstigare saker.

Om du kissar på dig varje natt så hade det varit ett problem då det skulle vara stridsvärdessänkande och en belastning.

 

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

En gång på 10 år är ingen gång och inget som du behöver ta upp - det är bara till att söka GMU!

Känner du dig ändå nervös att det ska hända igen så är det bara att tänka på att sluta tanka vätska minst en timme innan läggdags och tömma blåsan som sista åtgärd, även om du inte känner att det behövs. Detta torde hålla toalettdrömmarna borta i fortsättningen.

 

Den sammanhållning som det gröna/blåa skapar är svårt att tänka in sig i före. Det är ingen som får stå på uppställningen och skämmas för att han/hon fått byta lakan.

Skiter någon på sig så är det som det är. Tvätt av underrede och nya underkläder och på ett igen! Visst genererar det ett leende hos någon, men det är mest för det komiska i situationen, men det är ingen som behöver heta bajs-Pelle resten av sitt liv, som kanske skulle kunna ske i tex. skolans värld som kanske är det första man jämför situationen med.

Att leva tillsammans dygnet runt under ibland tuffa omständigheter gör att kroppsfunktioner blir lika naturligt som något annat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

Jag säger som de andra, knip käft, en gång på tio år är ingenting.

jag har själv råkat ut för det.

det är inget att skämmas för, är trycket för häftigt så gör kroppen det bara för att skydda kroppens funktioner.

Sedan kvittar det hur tätt du kan hålla i övrigt.

Tillslut så kan du inte längre hålla dig, och det är precis det som skett.

 

Edited by Reqruit Hardhead
Link to comment
Share on other sites

Inget du behöver vara orolig över.

Skulle olyckan vara framme så hjälps man åt. Inte mer med det.

Har suttit med personer som är bra mycket äldre än mig (inte pensionärer) som har sketit eller kissat på sig under en plötslig smäll eller liknande där saker och ting har skett utan föregående varning.

Inga problem med det. Hjälpte personerna (ja alla kom inte på en gång) med att fixa fram extragrejjor och se till att där fanns duschmöjligheter för dom när de återvände till "kursgården" för att byta. Vissa sa det rakt ut och ingen brydde sig. Andra ville lägga locket på och det var ingen fara.

 

Och som alla andra säger: En gång på tio år är Ingen gång

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

Hände mig senast idag. Börjat med proteinpulver på träningen, och resultatet var att en offentlig toalett på bibblan blev obrukbar för några timmar.

Kalla det en spraylackering.

 

Det kan drabba alla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...