Jump to content

Utvecklingsarbeten finkalibriga vapen

Håkan Spuhr

Recommended Posts

Som en del vet så har jag konstruerat och producerat Kikarfäste 11 för PSG 90 uppgraderingen, jag har gjort konstruktionen till Aimpoint twist mount och MPS fästet.

Jag har även ett stort antal egna produkter som jag kontinuerligt vidareutvecklar.

Vi har bland annat utvecklat och producerat världens bästa bärsystem för bildförstärkare, uppgraderingar till G36, HK 417, kvadrant sikte för GRT tillsats och en massa annat.

Kikarfäste 11 är baserat på mina idéer men innan det gick i produktion så testades idéerna mycket mot medlemmarna på Snipershide. Och goda inputs hämtades in.

På samma sätt gör jag här nu med mina tankar och funderingar på uppgradering runt HK G3/AK4.

"Open source enginering" heter det och jag tycker det är ett skitbra sätt att få in ytterligare användarperspektiv och även få testat idéerna.

Här exempelvis ledde det till att jag gjorde plastskenor till AK handskyddet.

För er som är intresserade så lägger jag ut mycket idéer, prototyper och tankar kontinuerligt på vår Spuhr AB Facebook sida.

Är ni i intresserade så "lika" gärna den sidan och kom med kommentarer efter hand.

Jag är mycket tacksam för alla inputs och kommentarer.

Det är ju trots allt så att Spuhr AB är vad jag vet sista företaget i landet som bedriver finkalibriga vapen utvecklingsprojekt och därtill för egna pengar.

All vår produktion sker lokalt!

Med vänlig hälsning, Håkan Spuhr

Bra initiativ, tyckte själv att det var mycket kul att få vara med och diskutera kring handskyddet till AK4an! Kan du inte lägga upp projekten, tankarna och idéerna här också så kan vi diskutera det inom detta forum också?