5020 Weiström Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 (edited) Hörde på nyheterna idag att swedec får leva kvar. Regeringen ville lägga ner, för att spara pengar, men socialdemokraterna hade skrivit en motion mot nedläggningen som gick igenom. Då är ju min fråga. Varför vill man lägga ner en sån resurs??? Hur hade man gjort med centrat? Lagt det som en del inom Ing2's förband eller vad? Upptäckte att det blev en felplacering av tråden. FM Aktuellt. Kan någon flytta, frågas.kom! Edited November 29, 2012 by 5020 Weiström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grenadier Posted November 30, 2012 Report Share Posted November 30, 2012 Inte bara får de vara kvar, de söker dessutom folk. http://www.nyteknik.se/jobb/article3590220.ece Vore det inte för att jag redan har ett av mina drömjobb och att SWEDEC ligger i Eksjö så hade jag sökt själv och lönnmördat all konkurrens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted November 30, 2012 Report Share Posted November 30, 2012 Varför kan inte swedec vara en del under Ing2? När tex AJB är en del under I 19... Eller tex vinterenheten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted December 1, 2012 Author Report Share Posted December 1, 2012 Varför kan inte swedec vara en del under Ing2? När tex AJB är en del under I 19... Eller tex vinterenheten... Har inte sagt att det inte får ingå under Ing2. Därför ställde jag frågan, vad hade man gjort om det lades ner. Jag har nämligen inte hört nåt ang vad man hade gjort om man la ner centrat. Om man skulle flytta på det, lägga det under Ing2 eller (gud förbjuder) lägga ner det. Jag kan vara lite för insnöad på ordet "nedläggning", därav en kanske inte allt för tydlig formulering från min sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted December 1, 2012 Report Share Posted December 1, 2012 Swedec kan nog läggas ned, på samma sätt som K4 har lagts ned. Däremot kan ansvaret för kompetensen flyttas till tex Ing2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie Spartan Posted December 8, 2012 Report Share Posted December 8, 2012 Har jag förståt saken rätt så vill försvarsmakten föra över verksamheten till Ing2 för att effektivisera och spara administrativa resurser. Beslutet innebär att man inte kan göra det utan får fortsätta att dras med onödiga organisationer. Resurser kan inte frigöras till förmån till övning, nyanställning av soldater och förbandsverksamhet. Detaljstyrning är aldrig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.K Nilsson Posted December 14, 2012 Report Share Posted December 14, 2012 Nu protesterade ju (S) mot det man tyckte var dåligt beslutsunderlag. Försvarsdepartementet har en uppgift. Försvarsmakten har tydligen en annan uppgift och arbetstagarorganisationernas uppgifter är av en tredje sort. J.K Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted December 14, 2012 Report Share Posted December 14, 2012 Som jag ser det ska centra inordnas under regemente. Sweden in under ing2. FömedC och SkyddC under trängR. UndssäkC in under ledR. Swedint och HRC (vilka är Hkv förlängda arm) är mer svårplacerade... Även olika skolor under markarenan borde slås ihop. I förstahand till resp funktionsregemente, i andra hand in under MHS-kvarn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts