Jump to content

Airsoftvärlden behöver hjälp ang AK5D

Swedish_kitsune

Recommended Posts

Hej allihopa.

Airsoft communiten har nu efter en tidigare förfrågan här på forumet om AK5C nu fått fram en riktigt fin och lik kopia av AK5C,

dock så är det på förfrågan av airsofttillverkaren G&G till oss utövare om information gällande AK5D, som jag vänder mig till Soldf.com.

Det som efterfrågas är all typ av mått och info som går att uppbringa om bössan.

ingen detalj är för liten, så vet ni något och har orken, skriv gärna här.

Intresset som AK5C generade i att G&G efter en onlinenamnlista, tog fram AK5C och den är redan överbokad hos dom flesta återförsäljare.

Jag kommer att saxa in all Er info på Airsoftsverige.com, som i sin tur kommer att kunna tas upp av tillverkaren.

Har ni lust att hjälpa till, det gick riktigt bra förra gången.

Hej allihopa.

Airsoft communiten har nu efter en tidigare förfrågan här på forumet om AK5C nu fått fram en riktigt fin och lik kopia av AK5C,

dock så är det på förfrågan av airsofttillverkaren G&G till oss utövare om information gällande AK5D, som jag vänder mig till Soldf.com.

Det som efterfrågas är all typ av mått och info som går att uppbringa om bössan.

ingen detalj är för liten, så vet ni något och har orken, skriv gärna här.

Intresset som AK5C generade i att G&G efter en onlinenamnlista, tog fram AK5C och den är redan överbokad hos dom flesta återförsäljare.

Jag kommer att saxa in all Er info på Airsoftsverige.com, som i sin tur kommer att kunna tas upp av tillverkaren.

Har ni lust att hjälpa till, det gick riktigt bra förra gången.

Det enda som skiljer är kortare pipa, gascylinder, handskydd och pistong.. Således har de princip kapat, kortat och svetsat ihop igen..

Jag har sett en version på AK5D som är samma handskydd som AK5C, men kortare förstås. Dvs exakt samma låda, underbeslag, axelstöd, rails men med kortare pipa och därmed kortare handskydd.

Långt ner till höger på denna sida har du en bildjämförelse mellan AK5C och AK5D.

http://www.soldf.com/ak5c.html