Jump to content

Recommended Posts

Det är ett ramavtal avseende produktion av den redan fastställda designen som upphandlas.

Edited by Nestor

Förstahandsinfo från FMV:

"Den förnyade upphandlingen som skett i år av det som i praktiken är samma sak som Stridsväst 12 var tänkt att vara, kommer heta Stridsväst 18, och var planerad för att levereras under 2019 men vars upphandling nu är överprövad. Detta medför tyvärr sannolikt en försening minst intill slutet av 2019."

:mellow:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By EOD
      Har suttit och slängt fickor på stridsvästen i höger och vänster varv i hopp om att hitta den ultimata kombinationen. Har kommit fram till att den som Svensk visar här på SoldF inte här helt fel.

BILD BORTA FRÅN NÄTET

Man får upp sakerna från höfterna vilket resulterar i ett bekvämt bärande kontra att bära allt på bältet och ha det skavandes på höfterna.
      BILD BORTA FRÅN NÄTET

Det som jag nu är nyfiken på är hur ni som nu har haft den har burit den och vilka fördelar det är med den kombinationen.

EOD
    • By Kentan
      Hej! Som titeln sägs så söker jag MTRLP för SVS12 komplett. PDF Format.

Tack!
    • By Reed
      Letar efter bättre fickor än det skit som försvarsmakten försett oss med.

Jag skulle vilja ha fickor med fästsystem på, så man kan sätta som två våningar med mag, och så ska gärna den undre våningen vara utan lock, men med en gummirem som man viker åt sidan när man ska ha ut magget.

Snigels duellficka verkar vara perfekt, förutom att det blir sjukt dyrt när man ska köpa 6-8 st så om någon vet en billigare lösning så skulle jag upskatta det!
    • By JiWe
      När kommer stridsväst2000 till värnpliktiga? tror ni att jag kan få det som rycker in den 24 denna månad lr ska den bara användas av utlandsförbanden först??
    • By Horst
      Goddagens!

Flera av dessa ämnen må hända ha behandlats i andra trådar, men jag hittade inget samlat.
      Håll er till saken, var vänliga, korta och koncisa.
      Tack på förhand!

1: Finns det något arkiv eller listsystem över vilken materiel som har BOA, och mer primärt, finns den tillgänglig?

2: Vilka stridsvästar har BOA?

3: Finns det fler vapenrockar än 90 och 90L med BOA?

4: Vilka huvudbonader i form av keps har BOA? Under min värnplikt i flyget -00 fick vi ut en keps som var mer liknande en basebollkeps, numera finner jag bara den dassiga "mjuka" kepsen.

5: Finns det fler byxor är 90 och 90 Pansar?

6: Vad heter Flygbassäks nya fordon, 6-hjulingen och "terrängvagnen" inom firman?

7: Vilka optiska riktmedel har BOA?

8: Benstöden på PSG90, är det en separat artikel med ett M-nummer?

(kan ev. fylla på med mer frågor senare)
      Tackar och bockar för konstruktiva svar.