Guest FrågaInskrivningsprovet Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Undrar bara vad folk som har genomfört provet tycker om det. Var det svårt? vilka provdelar fanns det? Är det några sorts mentala färdigheter/förmågor som krävs för att det ska gå bra för en? Vad kan det jämföras med? behöver man kunna vika kuber mentalt? Vilka sorts problem kan man förvänta sig från ett sånt prov? Går det att träna upp? Behöver man kunna matte? Vika former mentalt? logik frågor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Car Dai shan Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Jag genomförde provet 2005 och det var ett ganska allmänt test. Under det teoretiska provet sitter man med hörlurar framför en bildskärm i en datasal. Var och en jobbar i sin egen takt. Den som vill ha ljudstöd kan få detta till samtliga instruktioner. Mäter allmän begåvning Ett testbatteri heter I-prov 2000 och består av flera olika delprov. De är avsedda att mäta logisk-induktiv, verbal, spatial och teoretisk teknisk förmåga. Man får också besvara frågor om bland annat skola, fritidsintressen, arbetslivserfarenheter och hemförhållanden. Svaren är underlag för intervjun som psykologen gör. Syftet med det teoretiska provet är att mäta det vi kallar allmän begåvning för militärtjänst för att kunna avgöra vilken typ av utbildning som passar bäst Från http://www.rekryteringsmyndigheten.se/malgruppsnavigering/om-du-skall-testas/tester-och-undersokningar/teoretiska-prov/ Läs gärna; http://forum.soldf.com/index.php?/topic/34604-iq-test-ang-moenstring/ Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inskrivningsprovet 2 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Jag har ju sett alla de länkarna, hjälper inte mig att förstå eller förbereda mig inför testet. Ett jämförande prov skulle vara bra, är det som wais III? vilka moment kan man förvänta sig? vad behöver man kunna eller ha för färdigheter för att kunna klara det bra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted October 28, 2012 Report Share Posted October 28, 2012 Tänk högskoleprov fast kortare, enklare.. Typ som ett prov inför provet man gör för att träna inför högskoleprovet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luftburen Posted October 28, 2012 Report Share Posted October 28, 2012 Det var faktiskt svårare än jag trodde att det skulle vara! Men du behöver inte kunna matte. Provet är inte särskilt likt högskoleprovet förutom orddelarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reed Posted November 21, 2012 Report Share Posted November 21, 2012 Provet ska ju både kolla vilken grundnivå man har samt en del svårare frågor för att kolla "hur högt" man kan nå, så det bör ju finnas nån fråga som nästan alla misslyckas på då... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.