Jump to content

Blivit av med jägartjänst :( Var finns AG90?


Recommended Posts

Guest tysken

Tack vare problem med benhinnor så blir det inget K4 för mig, var uppe på K4 förra helgen och nu lutar det åt någon befälstjänst i boden, får man som skyttegruppbefäl eller vad det nu blir använda AG90 :) ? Helt makalöst vapen ju :D

Link to comment
Share on other sites

Tack vare problem med benhinnor så blir det inget K4 för mig, var uppe på K4 förra helgen och nu lutar det åt någon befälstjänst i boden, får man som skyttegruppbefäl eller vad det nu blir använda AG90  :) ? Helt makalöst vapen ju :D

Det måste vara allvarliga problem med benhinnorna eftersom du tvingas byta tjänst?!?! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ett litet tipps när det gäller benhinnor!

 

Kom ihåg vilken övning du gjorde då du fick ont. Ofta märker man direkt när det börjar "klia"! Gör sedan inte denna övning mer fören "kliet" har försvunnit. Själv får jag ont i benhinnorna om jag hoppar mycket på ett ben exempelvis i trappor.

 

Får du ont av att bara springa bör du ta en tankeställare om "hur" du springer! Kanske dina skor inte är bra att springa i? Sök upp en bra sport-sko affär, ex. Löplabbet. De kan garanterat hjälpa dig!

Link to comment
Share on other sites

Låter inget bra alls...Är själv första-handsplacerad vid K4 och har känt av benhinnorna (inte på ett bra tag men..)

Hade du akut ont eller? Blir man placerad någon annanstans bara för att man kan ha en tendens att få ont...Hjälper j-vligt bra med Tigerbalsam annars! :sniper:

Link to comment
Share on other sites

Guest Old No.7

Tänk förfan på va ni gör. visst man kan ha viljan att genomföra en viss tjänst.. men om det ger dig men för livet ??? dessutom kanske ni tar en plats som ni hoppar av efter ett tag, en plats som någon annan stackare inte fick som hade klarat det..:huh:

 

En ide kan ju vara att snabbt kolla upp det hos läkare om ni är oroliga, visst kan man hhobbyleka lite med olika krämer ,O men det tar inte lång tid att be läkarn ta en titt för att vara på den säkra sidan.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det är såhär att försvarsmakten inte vill ta några risker iom du kan få så pass ont att du behöver läkarvård. Och det kostar mkt för försvaret tyvärr. Därför får du nog en "lättare" utbildning... Men men... Det är bara min teori på det hela...

 

Jävligt tråkigt att höra att du inte kom in! Måste kännas trist! :blink:

 

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...