Jump to content

Förbjuda WiFi på skolor?

Guest Reqruit Hardhead

Recommended Posts

Jag kommer att tänka på att de som hävda på 1800talet att de var farligt att färdas fortare än vad de gick att rida. Att resa fortare än 30km/h var livsfarligt enligt vissa.

värre är ju när akademiker i fel område använder sin akademiska titel tilll att ge tyngd åt sina (kvasivetenskapliga) argument.

Mhm, Jag ger mig f*n på att när människans förfäder en gång i tiden började gå upprätt så fanns det folk som fortsatte att nöta knogar och sa att det var skadligt att resa sig upp. "Tro mig, det där kommer aldrig att sluta väl. De kommer att dö ut innan de hunnit lämna Afrika".

Det som gör mig lite irriterad, apropå det där med att försöka ge vetenskapligt sken åt något, är sidor i stil med den här:

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/op/

Det synes mig uppenbart att man medvetet valt att utforma sidan så att det ska se ut som en myndighetshemsida.

• 2 weeks later...

Detta testades på en av skolorna i staden.

Vad skedde?

Servrar, nätverk, telefoni, larm, sensorer och brandskyddet fick totalspatt.

Allt som kunde tjuta och pipa, tjöt och pep. Dörrar som kunde låsas, låstes. Telefoner som kunde ringa. ringde.

Hela skolan var trådlöst uppkopplat till en central.

Alla telefoner i byggnaden var ip telefoner. Dessa har som uppgift att motringa och larma när nätverket ligger nere. Vilket slutade med att ett kreschendo utav pipsignaler spred sig i byggnaden.

Brandkåren ringde istället för att åka ut. Frågan löd: Har skolan exploderat eller? Samtliga sensorer hade aktiverats.

Så istället nu så går samtliga viktiga saker på ett trådlöst nätverk.

Och internet till mobila plattformat kan startas och stängas av i olika sektioner.

Att man nu har två system där ett fortfarande är igång verkar inte störa någon :banghead:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...