Jump to content

Förbjuda WiFi på skolor?


Guest Reqruit Hardhead

Recommended Posts

Heh? Kan dem vara seriösa? *de*

 

 

Vart har dessa typer slagit sig någonstans? Om slaget var hårt kanske de snubblade till och flyttade sig själv några centimeter. *Var* de slagit sig? Förmodligen i huvudet.

Link to comment
Share on other sites

Var förs diskussionen utomlands? Vid en snabb check hittar jag bara sånt som liknar "flum" kring detta. Inte heller vid en ytlig wikipedia sökning hittar jag något som ger intryck av att detta är en större diskurs...

 

Däremot är det bra att hon är kritisk, men man kanske ska undersöka innan man vill reglera. Den stora faran med datorer 1:1 i skolan ser jag snarare som att eleverna rör sig mindre än att det är radiovågorna som är farliga.

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

Alltså, det här skulle kunna vara ett tillfälle där det hjälper med foliehatt :D

 

Du gjorde just min dag där. Foliehattarnas julafton.

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

betyder de att FRO:are borde få risktillägg.

 

jag har alltid trott att de är uteffekt och i viss mån frekvens som spelar roll. inte om de kommer från en 100 år gamma trådlös telegraf eller en ny trådlös rauter.

 

Ja, Foliehatts risktillägg, med fara för Foliehattssjukan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead

Ptja, man får väl införa Wifi-rutor där alla tuffa kids kommer hänga?

tror du foliehattarna går på att radiovågorna stannar i rutan ?

 

hahahahaha, speculatores, du gör min dag igen.... :clap:

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Ändrade rubriken. Tänk på att man ska inte behöva klicka på en tråd för att få reda på vad tråden handlar om. Tydliga rubriker skapar dessutom bättre möjligheter för att enklare i hitta när man söker.

 

[bg][/bg]

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att tänka på att de som hävda på 1800talet att de var farligt att färdas fortare än vad de gick att rida. Att resa fortare än 30km/h var livsfarligt enligt vissa.

 

värre är ju när akademiker i fel område använder sin akademiska titel tilll att ge tyngd åt sina (kvasivetenskapliga) argument.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är helt rätt att man ska bespara våra unga, vår framtid, den skadliga strålningen från den elektromagnetiska strålningen som wifi utgör. Dagens unga har mobiltelefoner och laptops i skolan. De får sin undervisning nerkörd i halsen på dem med smartboards visandes youtube-klipp, wikipedia-artiklar och pedagogiska spel. Detta är ju helt horribelt!

 

På min tid fanns det inte ens datorer i skolan, än mindre i händerna på varje elev. Vi fick i bästa fall ut fotokopierade (på en alldeles för gammal kopiator) sidor från en historiebok som slutade med den eviga freden 1938. I stället för youtube hade vi pedagogiska och moraliskt stärkande ljudbildband från Pogo Pedagog där dia-bilderna (tillbringade en kvart med att förklara vad en diabild var för mina barn häromdagen) visades på en evigt krånglande projektor, och ljudbandet (ej att förväxla med ett kassettband) spelades på en kvalitetsbandspelare av märket Tandberg.

OCH DET GICK JU BRA! Ingen nätmobbades någonsin på facebok! Ingen blev fotograferad i duschen efter gympan och uthängt på internet! Istället fick man kärleksfulla piskrapp med våta handukar och möjlighet att nära studera vattenlåset i toaletterna - vilket är bra som vuxen, eftersom man nu vet var skiten fastnar som orsakar stopp i toaletterna!

 

Men det värsta är ju inte skolorna, utan föräldrarna. Föräldrar idag som ger sina barn iPhones och laptops och har trådlöst internet hemma. Först ska de utsättas för strålningen och datorålderns skadeverkningar på skolan, men sen tillåts de att utsättas för detta djävulens påfund hemma! Någon borde uppmärksamma socialtjänsten på detta stora problem. Föräldrar med wifi borde fråntas sina barn ögonblickligen! Det är ju rena barnmisshandeln!

Har ni förresten hört vad barnen lyssnar på för vedervärdiga ljud på sina så kallade spotifykonton? Någon ligist som heter Justin Bieber, och några helt avskyvärda varelser som gör "musik" som heter "One Direction". Annat var det när en annan var ung. Då var det kvalitetsmusik från W.A.S.P och Twisted Sisters. Det var minsann karaktärsdanande och uppfostrande!

 

Här om dagen kom jag på min son med att spela spel på min sambos iPad. Ett MATTESPEL! Den ogudaktiga lilla glasplattan har alltså lurat i min son att spela ett spel som i smyg ger sig på min sons hjärna och INDOKTRINERAR honom i algebra. Detta är ju vidrigt. Min dotter kom jag på här om dagen med att sitta och skriva ett skolarbete på sin skoldator (vad är det för fel på en krita och ett papper?!) om lärkträd. Varför då? Allt som behöver sägas om lärkträd har redan sagts sedan tidigare!

 

 

 

Nä, det var bättre förr!

 

/Bitter 70-talist

 

PS iPaden är givetvis uppkoplad mot internet via Token Ring och ett filter som inte släpper igenom något annat än skatteverkets självdeklarationstjänst samt Nordeas banktjänster.

Link to comment
Share on other sites

 

Men det värsta är ju inte skolorna, utan föräldrarna. Föräldrar idag som ger sina barn iPhones och laptops och har trådlöst internet hemma. Först ska de utsättas för strålningen och datorålderns skadeverkningar på skolan, men sen tillåts de att utsättas för detta djävulens påfund hemma! Någon borde uppmärksamma socialtjänsten på detta stora problem. Föräldrar med wifi borde fråntas sina barn ögonblickligen! Det är ju rena barnmisshandeln!

Har ni förresten hört vad barnen lyssnar på för vedervärdiga ljud på sina så kallade spotifykonton? Någon ligist som heter Justin Bieber, och några helt avskyvärda varelser som gör "musik" som heter "One Direction". Annat var det när en annan var ung. Då var det kvalitetsmusik från W.A.S.P och Twisted Sisters. Det var minsann karaktärsdanande och uppfostrande!

 

 

Rätt så Erik!

Och till alla som likt mig själv håller med Erik, kan jag bara säga att ännu är det inte försent! Gå med i; http://www.kaptenstofil.net/stofilsallskapet.php , så att vi gemensamt kan sträva emot och hålla nyhetens obehag stången!

 

//I

Link to comment
Share on other sites

Först tänkte jag (som jag alltid gör när sånt här kommer upp) "men det är väl bara att göra som man gör på flygplatser och resecenter, styr vart du vill ungarna ska surfa och utöva lite censur på sånt du tycker är olämpligt"

 

Sedan... blir jag bara trött.

Link to comment
Share on other sites

Och hur var det nu med ”var” och ”vart” – när ska de användas?

– ”Var” är befintlighet och ”vart” är riktning. Var bor du? Vart flyttade du?

 

 

OT, de vill flytta från WiFi till 3-4G. Sen vilken som är farligast kan ju diskuteras.

Link to comment
Share on other sites

styr vart du vill ungarna ska surfa

Man kan väl inte styra vart ungarna ska surfa, däremot var dom ska surfa.....

 

Man kan prova, ungarna skall surfa mot stranden, vart skall ungarna surfa? Mot stranden!

Link to comment
Share on other sites

styr vart du vill ungarna ska surfa

Man kan väl inte styra vart ungarna ska surfa, däremot var dom ska surfa.....

 

Man kan prova, ungarna skall surfa mot stranden, vart skall ungarna surfa? Mot stranden!

de beror ju på om de är fysisk lokal eller vilka sidor på internet som de skall titta på.

 

stranden är en dålig plats att surfa på, sand och vatten är inte bra för elektronik :)

Link to comment
Share on other sites

Och hur var det nu med ”var” och ”vart” – när ska de användas?

– ”Var” är befintlighet och ”vart” är riktning. Var bor du? Vart flyttade du?

"Vart går bussen till Gustavsberg?"

"Gustavsberg."

 

:happy:

Link to comment
Share on other sites

"Charlie does'nt surf"

 

Eric G du är bara bitter över att du som jag blev itutad allt om ådalen 31, och att vår undervisning i svensk historia slutade där.

 

Dagens elever har oändliga möjligheter att ta reda på fakta, utan att behöva besöka ett bibliotek, behöva be en sur bibliotekarie plocka fram eller ännu värre beställa en bok eller uppsats om tex IB-affären.

Du fick ditt lånekort microfotat och en senare granskat av någon skarpögd partimedlem, i det styrande partiet.

som då skrev upp det och höll ett öga på dig, utifall du gjorde det till en vana att jaga obekväm information.

 

Klart fasen att någon gammal partifunktionär i obygden, får krupp av att veta ungdomen helt obehindrat får tillgång till information.

Så i hederlig folkhemsanda tar vi fram det gamla hederliga vapnet, hälsorisken!

 

Det vore ju hemskt om 15åringar skulle börja ställa frågor om tyska transittåg, arbetsläger och baltutlämmningar.

Och detta kanske mitt i Förintelsen-veckan, oj hemska tanke.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det mest handlar om missriktad omtanke, dvs wifi är farligare än 3-4g. Jag vet inte, men tror att det är bättre med många små routrar inne på skolan än en stor antenn på taket.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det mest handlar om missriktad omtanke, dvs wifi är farligare än 3-4g. Jag vet inte, men tror att det är bättre med många små routrar inne på skolan än en stor antenn på taket.

jag tror tanten vill att de skall använda tråd. först gå till bibioteket och skriva på block med penna. sen gå till en överfull datorsal och skriva rent.

 

då funkar ju dessutom Bushmans teori, bättre då.

Link to comment
Share on other sites

Kan ju även vara så enkelt att tantens släkt äger knäckebröhults data AB, och har ett lager Dell desktop maskiner, som de vill bli av med.

 

Då är införandet av "nomader" och Wi-fi ett gissel, vilket man måste hindra, med alla till buds stående medel.

 

Har jobbat i skolan och anser att nomader* och Wi-fi ihop med smartboard, är en revolution i lärandet.

Google Earth är tex ett underbart verktyg i SO ämnen.

Och mobilspel som wordfued och ruzzel har gjort underverk för svenskan som ämne och underlättat inlärandet.

 

* rullbart skåp med laptop/iPad/surfplattor, som läraren bokar, och eleverna använder i sitt klassrum.

Link to comment
Share on other sites

WiFi?

Ärligt talat, om ungarna har problem av det, hur mår egentligen deras föräldrar som utöver eget missbrukande av dylik teknik även utstått: Kärnkraftsolyckor, DDT, knäckebröd, potatischips, videovåld, rollspel, musik, laxätande och levergryta m m.

Att kemilaborationer fortfarande genomförs med tanke på vad våra barns förfäder hittat på vid dylika är fantastiskt....och då finns det inte ens ett SäkI reglemente än!

 

 

Sic transit gloria mundi..

Link to comment
Share on other sites

Otaliga äro de gånger då skolans WiFi räddat mig undan Powerpoint-Döden. Tack vare smartphone och WiFi kan jag skriva detta idag. Jag klarade mig. Många andra klarade sig inte.

 

 

Jag kan fortfarande höra skriken...kommer de någonsin att tystna? 8-/

Link to comment
Share on other sites

Guest Reqruit Hardhead
Otaliga äro de gånger då skolans WiFi räddat mig undan Powerpoint-Döden. Tack vare smartphone och WiFi kan jag skriva detta idag. Jag klarade mig. Många andra klarade sig inte.Jag kan fortfarande höra skriken...kommer de någonsin att tystna? 8-/
Använd det ofta innan foliehattarna tvingar att stänga det i deras sinnesförvirring.Foliehattarnas riksförbund mobiliserar nu sina styrkor för att stoppa deras så förhatliga Wifi

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...