Jump to content

[Hjälp iPhone] Kan inte aktivera köp inuti program.

Rokare

Recommended Posts

Afton.

Har en iPhone 4 via jobbet. Bestämde mig ikväll för att uppgradera en app för att slippa reklam, och stötte då på patrull tills jag från appens supportsida fick reda på att jag måste tillåta/aktivera "Köp inuti program" i inställningar (Kör Android civilt och är van vid att köpa "pro-version").

När jag väl hittat denna inställning i iPhonen, och även aktiverat att jag skall få jobba med "begränsningar" så kan jag fortfarande inte aktivera "köp inuti program", den är alltså fortfarande grå och inte valbar. Gör jag något fel och har missat någon annan inställning, eller är det vår IT-avdelning som spärrat detta av andra skäl. Luren kommer direkt från Phonehouse och skall vara ren version, dock är något slags certifikat installerat för att det skall lira med vår server/mail/kalender/exchange?lösning..

GMY

Om du har AKTIVERAT begränsningar, så kanske det är här skon klämmer? Om man har begränsningar aktiverat måste man se till att "köp inuti program" är tillåtet (slidern åt höger).

Sen krävs det att du har ett apple-konto med ett fungerande kreditkortsnummer etc, men det utgår jag ifrån att du har.

/E

Erik. Problemet är att "köp inuti" är avaktiverat. För att ens komma åt inställningen måste jag aktivera begränsningar för att komma åt slidern. När jag gjort detta är dock slidern fortfarande grå och ej valbar. Börjar mer och mer tro att det är en företagsbegränsning..

GMY

Ok, för i normalfallet så är det ju så att alla sliders är utgråade, men "blå" (aktiva) när begränsningarna är avaktiverade. Det låter som att det är någon märklig företagsbegränsning. Märkligt att du får köpa appar men inte köpa INUTI apparna. Pengarna dras ju från samma ställe. Framför allt är det ju från apple-kontot, med det inmatade kreditkortsnumret, som pengarna dras, och inte företagets teleräkning.

Jag kollade om det fanns någon form av begränsning i själva apple-kontot som kunde sättas, men jag hittade inget sådant heller. En annan tanke var att det var programmet självt som var begränsat till någon viss region, men då borde ju inte inställningarna i själva telefonen vara påverkade..

Du får stå ut med reklamen i Wordfeud tillsvidare med andra ord..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...