Jump to content

Hälsodeklarationen


Recommended Posts

Fick hem hälsodeklarationen nyligen, min äldre bror frågade ironiskt vad jag svarat på "genitalier" frågan.

Men den saknades helt !?

 

Har den konstiga frågan helt plötsligt blivit ointressant ?

 

Frågan lydde : " är du utrustad med två stycken...?"

 

var har den tagit vägen?

och varför fanns den där överhuvud taget?

Link to comment
Share on other sites

Fram till 1997 kontrollerade även läkaren om man svarat sanningsenligt.

JO tack det har man råkat ut för........konstigt nog så var det en jäkla kö till den dörren man själv fick gå in i.......NÄMEN en ganska snygg KVINNLIG läkare :P .........

 

Ni kan själva tänka er typ 20 st hormonstinna grabbar i 16 års åldern i den kön hehehe :sniper:

Link to comment
Share on other sites

FM vill väl inte ha värnpliktiga med en kula? Antar att de får punga ut (hehe) en hel del om nån blir steril p.g.a. en olycka under lumpen?

 

[ot]Vi diskuterade det en hel del i min pluton då en kille fick en tumör och fick operera bort en kula.[/ot]

Link to comment
Share on other sites

Men om dom går efter ditt resonemang så borde ju FM bli glada om man bara har en kula eftersom det blir då 50% mindre chans att skada testikeln.

:huh:

Ja om man ser det på det sättet! ,O

 

Tänkte snarare att om man pajar en testikel så har man en kvar, förutsatt att man hade två från början!

Link to comment
Share on other sites

Tänk personalförsörjning, vi måste kunna sätta upp nya bataljoner efter hand, så vi kan verka över tiden.

 

OBS: Detta var inte seriöst menat.

Edited by 106
Link to comment
Share on other sites

Dem frågan kommer på mönstringen. Mig frågade farbror doktorn om "kulorna hade ramlat ner i påsen"

 

klerty: Mönstrade du i Karlstad? En läkare där snackar om penisar och pungar jämt (iaf. med dem i min mönstringsgrupp som gick in till honom).

Link to comment
Share on other sites

Intresset tycks inte ligga i hur vidare man är mer hormon stinn! Alternativet till svar på frågan kunde ha varit 0-1st 2st+

 

Under medeltida fältslag kan det ha varit intressant med lite extra hormoner i bagaget, men i dagens armé får till och med kvinnor tjänstgöra (med undantag för klerty-106´s teori).

 

Placeras killar med 2st+ i närstridsbataljonen där det är mycket go go och kommer ha användning av sina extra körtlar!?

 

(känner att topicen av oseriös från start)

Link to comment
Share on other sites

Jag blev inte kollad på mönstringen men i grundskolan. .. Usch en kvinna som bor nästan bor granne med oss. Visste inte att hon höll på med sånt tills jag stod där i bara fillingarna å blev klämd. Hemska minnnen...

Link to comment
Share on other sites

Dem frågan kommer på mönstringen. Mig frågade farbror doktorn om "kulorna hade ramlat ner i påsen"

 

klerty: Mönstrade du i Karlstad? En läkare där snackar om penisar och pungar jämt (iaf. med dem i min mönstringsgrupp som gick in till honom).

Självklart mönstrade jag i Karlstad, en lite underlig doktor tyckte jag, verkade tankspridd.

Link to comment
Share on other sites

Intresset tycks inte ligga i hur vidare man är mer hormon stinn! Alternativet till svar på frågan kunde ha varit 0-1st 2st+

 

Under medeltida fältslag kan det ha varit intressant med lite extra hormoner i bagaget, men i dagens armé får till och med kvinnor tjänstgöra (med undantag för klerty-106´s teori).

 

Placeras killar med 2st+ i närstridsbataljonen där det är mycket go go och kommer ha användning av sina extra körtlar!?

 

(känner att topicen av oseriös från start)

klerty 106?

Link to comment
Share on other sites

Tror inte att lösningen är så komplicerad, vill minnas att den frågan var nånstans i mitten. Innan den frågan hade det bara varit frågor som en någorlunda normal människa svarar nej på. Helt plötsligt kommer här en fråga som man måste (!?) svara ja på. Tror att den bara för till för att kolla att folk läste frågorna!

 

Finns ju inget hinder för en med nedsatt klockspelsfunktion att göra lumpen mer än att tjejerna på orten kan bli lite vresiga....

 

EDIT: Ändrat ett hjärnsläpp

Edited by Vc_90
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...