Guest Fk Fjun Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 (edited) HejÄr det någon som vet hur man får kontakt med företaget "nametag.se? De säljer olika militära märken, gradbeteckningar etc., varför jag i min desperation provar denna kanal.Jag beställde (och betalade) för material därifrån för snart sex veckor sedan. Nametag.se har ännu inte leverarat och de svarar heller inte på telefon eller e-post./Fk Fjun Edited October 30, 2012 by henke Förtydligat rubriken/Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 har samma erfarenhet av detta företag. hade helt och hållet glömt att jag beställt av dom, när det helt plötsligt damp ner ett paket med två små pinaler. har ett lite svagt minne av att jag läst på deras sida eller någon annanstans att dom inte tillverkar produkterna själva, utan tillverkningen sker i Kina. Kan vara en orsak till den långa leveranstiden. men det ger ju inte skäl till att inte svara på varken telefon eller mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 Ja jag fick vänta i 2 månader innan jag fick mina märken. Dom var inte så fantastiskt vackra heller men det var ju billiga märken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fk Fjun Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 På hemsidan skriver de att leveranstiden för lagerhållna varor (vilket det var och de verkar fortfarande finnas i lager) är 7-10 dagar (http://www.nametag.s...61b5100c9125687). Men jag får väl ha tålamod, kanske kommer de lagom till Jul... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snuppen Posted October 21, 2012 Report Share Posted October 21, 2012 Gjorde också en beställning på "lagerhållna varor" för ca 2 veckor sedan och väntar fortfarande på dem. Vi får väl se om det kommer något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FS25 Posted October 21, 2012 Report Share Posted October 21, 2012 Har själv väntat i 30 dagar nu och varorna skulle vara lagerhållna. Inget svar på varken tel eller mail... Jaja får hoppas jag har lika tur Weiström.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Emil Karlsson Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Jag har väntat sedan augusti på mina pinaler det är snart tre månader sedan. Jag gillar ju deras utbud men leveranstiden bör de kunna korta ner ganska mycket. jag tyckte att conrad.se hade lång leveranstid på sina varor, två veckor tog det för dem, men detta tar ju priset. /5023 Karlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Täcknamn: Storken Posted October 29, 2012 Report Share Posted October 29, 2012 Om ni snokar lite på hemsidan så kan man hitta hans namn och adress vilket gör att man på andra hemsidor kan hitta hans telefonnummer vilket underlättar direkt kommunikation. Efter vidare snokande kan man även hitta honom på det ledande sociala mediet. Har själv mailat företaget 3-4 gånger utan svar så jag förstår er frustration. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallecolt Posted October 31, 2012 Report Share Posted October 31, 2012 Får väl se när ens grejor dyker upp, har beställt textilnamnband till hela gruppen. (inte så kul att ligga ute med 1400kr) Hoppas bara dom blir rätt och dyker upp någon gång, är 2 veckor sedan man beställde, samt att jag har mailat och frågat så att ordern blir rätt, men inte fått svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted October 31, 2012 Report Share Posted October 31, 2012 Det värsta tycker jag är att tidningen hemvärnet fortsätter printa reklamen för nametag.se i tidningen när de sköter sina leveranser så dåligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted November 1, 2012 Report Share Posted November 1, 2012 Är tidningen informerad om de dåliga leveranstiderna då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted November 1, 2012 Report Share Posted November 1, 2012 Nu är det väl inte tidningen i sig som säljer annonsutrymme, utan ett en separat annonsbyrå - och jag gissar att de inte bryr sig nämnvärt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallecolt Posted November 29, 2012 Report Share Posted November 29, 2012 Någon som fått sin leverans än, har nu gått 1,5 månader utan tecken på leverans och svar på mail dyker såklart fortfarande inte upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted November 30, 2012 Report Share Posted November 30, 2012 En gammal sanning - Man får vad man betalar för. Med de prisernivåerna finns det nog ingen marginal för varken lagerhållning eller tillfredsställande service, svårare än så är det inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted November 30, 2012 Report Share Posted November 30, 2012 Orderbekräftelse 2/10 - pengarna drogs 4/10 - ingen leverans än så länge... Även om man inte har "marginaler" så borde ju ett svarsmail om att namnbanden är skickad för tillverkning ( i Långbortistan antagligen...) finnas utrymme för - det kostar ju inget i porto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beaver_sthlm Posted November 30, 2012 Report Share Posted November 30, 2012 Det tråkiga är att märken därifrån läggs ut på tradera och att många köper dessa i förhoppning om att de är äkta och betalar stora summor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted December 1, 2012 Report Share Posted December 1, 2012 Jag fick mina tidigare i höst och det tog ganska länge. Har för mig jag nästan glömde bort att jag hade beställt något överhuvudtaget. Det var dock ingen brådska och nu är jag nöjd med vad jag fått men jag förstår självklart frustrationen att inte få någon information om händelseförloppet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Joakim Posted December 10, 2012 Report Share Posted December 10, 2012 Beställde den 11 september och även detta har inte dykt upp ännu, har mailat men inget svar. Nån som vet, brukar de ta en sån här tid från detta företag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted December 10, 2012 Report Share Posted December 10, 2012 Beställde den 11 september och även detta har inte dykt upp ännu, har mailat men inget svar. Nån som vet, brukar de ta en sån här tid från detta företag? Enligt mig själv och andra som skrivit i denna tråden......ja! Du kan vara beredd på att det kan ta så lång tid att du helt glömt bort att du beställt från nametag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted December 11, 2012 Report Share Posted December 11, 2012 (edited) Det värsta tycker jag är att tidningen hemvärnet fortsätter printa reklamen för nametag.se i tidningen när de sköter sina leveranser så dåligt Är tidningen informerad om de dåliga leveranstiderna då? Nu är det väl inte tidningen i sig som säljer annonsutrymme, utan ett en separat annonsbyrå - och jag gissar att de inte bryr sig nämnvärt. Jag har skickat ett mail om nametag och denna tråd till tidningens annonssäljare med kopia till tidningens redaktör - får jag något svar så skriver jag det i tråden sedan. Edited December 11, 2012 by LtLag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted December 12, 2012 Report Share Posted December 12, 2012 Jag har skickat ett mail om nametag och denna tråd till tidningens annonssäljare med kopia till tidningens redaktör - får jag något svar så skriver jag det i tråden sedan. Har fått svar från Therese Åkerstedt, chefredaktör Tidningen Hemvärnet: Hej Vi vill givetvis bara ha annonsörer som är pålitliga. Eftersom det verkar vara fler som har samma problem så ska vi kolla upp det. Är det så att det ex tar tre månader till leverans ska leverantören givetvis skriva det så man vet det när man beställer. Hör av dig när/om det fungerar och be andra också göra det ... Fördelen med att vara ansvarig utgivare är att jag helt enkelt kan säga nej till att publicera vissa annonser, men då måste jag ju också bli informerad om ev problem vilket du så förtjänstfullt gjort. Hälsningar, Therese Åkerstedt Chefredaktör 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5020 Weiström Posted December 18, 2012 Report Share Posted December 18, 2012 @Bluff jägaren Jag som tyckte att jag fick vänta länge!!! Kanske dags att kolla med allmänna reklamationsnämnden för att får hjälp att få pengarna tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted December 18, 2012 Report Share Posted December 18, 2012 Har ni betalt med kort borde ni ev. kunna få hjälp av er bank. Det skulle dessutom göra att hans inlösenavtal för kortbetalningar blir indraget. Då blir inte fler av med sina pengar heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 (edited) Eftersom jag har en länk till Nametag på min hemsida (vars namn pga reklamförbudet skall förbli oskrivet, men det har med brandgula band att göra) så har jag lagt till info om långa väntetider och en länk till denna tråden. Man vill ju inte att någon stackare skall bli lurad pga en länk jag har lagt in. Edited December 19, 2012 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 Har själv drabbats. Tre månader sedan jag beställde nu. ARN är av flera anledningar ingen aktuell väg att gå för någon som drabbats. Om någon betalat med kreditkort kan man göra samma invändningar mot kreditbolaget, d.v.s häva köpet. Kan vara en utväg. Om man betalat med kontokort så är det mer tveksamt. Dröjsmål från säljarens sida är inte förenad med några direkta konsekveser. Visst, du kan häva köpet om det skulle vara av väsentlig betydelse (tveksamt). Fullgörelse av köpet (ja det är ju det man önskar). Tyvärr blir det nog att vänta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 Intressant att de är fler som har samma problem. Hur länge kan man vänta innan man kan göra någon slags anmälan? För varje dag som går så känner man sig mer och mer som den nakna kejsaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 (edited) Intressant att de är fler som har samma problem. Hur länge kan man vänta innan man kan göra någon slags anmälan? För varje dag som går så känner man sig mer och mer som den nakna kejsaren. Anmälan var? Enligt min uppfattning kommer en anmälan till ARN inte ge något resultat, om de formella kraven för prövning ens är uppfyllda. Framställ krav på hävning och återbetalning, för att sen anmäla till Kronofogden. Men det skulle antagligen kosta mer än det smakar. Edited December 19, 2012 by Frekvenz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 Polisanmälan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted December 20, 2012 Report Share Posted December 20, 2012 Polisanmälan? Nä, det är en civilrättslig fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallecolt Posted December 20, 2012 Report Share Posted December 20, 2012 Kommer att ge han ett tag till på sig då jag har fått uppfattningen att det kan ta 3-4 månader innan det dykt upp för vissa. Vet dock enligt vissa källor att han har haft en svår tid så har gett han lite dispanns för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts