Hannaconacca Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Amerikanska SEALs gör någon sorts "ship boarding", som de kallar "underways". Någon som vet om det har något svenskt namn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whamou Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Nu är jag ute på djupt vatten hehe (kan nästan tro jag är från Göteborg), men jag antar att det är bordning av fartyg som gör fart genom vattnet. Till skilnad från ankrat/drivande fartyg. Det verkar iaf vara US Coast Guards defenition när jag söker runt, men jag kan ha fel, för det var ju en helt annan förbandstyp du frågade om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Täcknamn: Storken Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Skulle tippa på något i stil med "bordning under gång" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannaconacca Posted September 26, 2012 Author Report Share Posted September 26, 2012 Tack, det låter logiskt i sammanhanget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts