sten tecknare Posted September 8, 2012 Report Share Posted September 8, 2012 På Nils Håkanssons gård utanför Bara finns numera denna speciella Storken (Slepcev Storch). Det är en 3/4 dels kopia inspirerad av den riktiga Fieseler Fi 156 Storch. Precis som originalet kan den flyga mycket långsamt och har kort start/landnings sträcka. Planet är byggt från en byggsats, vilket kan ge modellflygarna vatten på sin kvarn. En del av dem anser ju att alla är modellflygare, bara det att några flyger i skala 1/1 Teckningen härstammar från 2012 års Möllerödsdagar. Som forumets läsare väl känner till tror jag. Nils agerade spaningsflygare för tyskarna. Jag la in en T 34/85 som imponerade på mig. Möllerödsdagarna är inte bara stora pojkar som leker krig, utan det ligger mycket militärhistorisk forskning bakom hela arrangemanget och de är väl värda ett besök. Hälsn Sten "Tecknare 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted September 9, 2012 Report Share Posted September 9, 2012 Visste inte att du var där i år, då hade jag beställt en teckning av mig själv och min Dodge. Det var verkligen imponerande att se den nästan hovra över området! T34:an är ju inte fel, det var inför det Sovjetiska-Tyska slaget Storchen spanade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts