2Sharp Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Får inte ordning på detta.. Patron 10, har den alltid stålkärna eller är det bara miljöammunitionen som har stålkärna?? Dvs äldre 7.62 har blykärna och nyare [miljöammunition] har stålkärna. Hilfe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Direkt i huvudet kan jag inte påminna mig att ptr 10 hade stålkärna på min tid. Vet att det pratades en del om det när ak5 kom med ptr 5 stålkärneprojektil och om man redan haft det i ptr 10 borde det inte varit sånt snack så, nej är mitt svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Spuhr Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Om jag minns rätt så kom stålkärnan 82 och har funnits med sedan dess. Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 4, 2012 Author Report Share Posted September 4, 2012 Tack! Kikat i amkat och rotat men hittar inget definitivt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Enligt amkat.se är kärnan av bly och antimon och manteln ändrades från tombakpläterat stål till ren tombak 1980. Även Ibok Psg 90 från 1992 säger att manteln är tombak och kärnan bly + antimon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 4, 2012 Author Report Share Posted September 4, 2012 Enligt amkat.se är kärnan av bly och antimon och manteln ändrades från tombakpläterat stål till ren tombak 1980. Även Ibok Psg 90 från 1992 säger att manteln är tombak och kärnan bly + antimon. Prisa gudarna att någon kan hitta rätt, tackar och bockar för den informationen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted September 6, 2012 Report Share Posted September 6, 2012 Hittat billig ammo till SM i Malmö 2Sharp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 6, 2012 Author Report Share Posted September 6, 2012 Hittat billig ammo till SM i Malmö 2Sharp? Kanske, kanske... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted September 6, 2012 Report Share Posted September 6, 2012 2Sharp, jag hade samma ide men det spelar ingen roll för jag hinner inte dit ändå. Mycket synd... Men lycka till alla som åker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 6, 2012 Author Report Share Posted September 6, 2012 2Sharp, jag hade samma ide men det spelar ingen roll för jag hinner inte dit ändå. Mycket synd... Men lycka till alla som åker! Trist! Tack, det kommer fler tävlingar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jöjje Posted September 6, 2012 Report Share Posted September 6, 2012 Ta fram magneten och testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted September 7, 2012 Author Report Share Posted September 7, 2012 Ta fram magneten och testa! Känns liiiite för enkelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts