Maverick Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 På väg hem från kund i Gbg så¨sitter jag och halvsover när jag först möter en Patria (Svensk med 20 mm Akan huv) och sedan en Militär reggad Dansk trailerdragare med en F16 bak. Nej jag skämtar inte. Tyvärr mötte jag den så chansen att få den på bild var noll. Den följdes av ytterligare en Dansk lastbil (militär) med bland annat fena på och en del lådor. Finns det någon som har en aning om vad detta gällde?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl_P Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 Något krasch-exemplar eller dylikt som ska till stena och bli ölburkar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanGrön Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Danskarna har en del träning i Sverige men har aldrig sett en trailerdragen F-16 tidigare Såg ett långt godståg i Lund för något år sedan med en massa Galten-liknande jeepar med danska flaggor på. Det tog säkert nästan en minut för att hela tågsetet att passera Lund C. De var på väg norrut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Erik och Mav.. Patrian var troligen på väg till GBG för FM dagarna, Puman var det garanterat då den landade vid Operan och precis nu drog en TP84 förbi över operan på lågan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 (edited) Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Hur menar du nu? Det brummar runt hur många Danska F-16 som helst kring mitt hus, lever om och stör. När de har brummat klart så tuffar det föbi finska F-18. Usch säger jag bara, hoppas Ofog får stopp på eländet Edited September 1, 2012 by imint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Hur menar du nu? Det brummar runt hur många Danska F-16 som helst kring mitt hus, lever om och stör. När de har brummat klart så tuffar det förbi finska F-18. Usch säger jag bara, hoppas Ofog får stopp på eländet Usch Erik, har du skaffat dig en förhatlig i-pad? Eller har du försett dig rikligt av fredags drinkarna? Skriver ju som en packad översättare på tv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynx Lynx Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Har sett danska F16 på trailer i Danmark. Antog då att det rör sig om transporter till någon central verkstad. Kan det vara så att den här är på väg till hamnen i Göteborg för vidare transport till USA för någon MLU eller motsvarande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Hur menar du nu? Det brummar runt hur många Danska F-16 som helst kring mitt hus, lever om och stör. När de har brummat klart så tuffar det förbi finska F-18. Usch säger jag bara, hoppas Ofog får stopp på eländet Usch Erik, har du skaffat dig en förhatlig i-pad? Eller har du försett dig rikligt av fredags drinkarna? Skriver ju som en packad översättare på tv Janne, Janne, jag har ju vett att hälla alkoholen i färgen, men du måste ju ha druckit färg o allt. Det ser du väl att det är imint som fukkat upp med SIN ipadda.. Limma vidare på din JF-17, fast se till att vädra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted August 31, 2012 Report Share Posted August 31, 2012 Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Hur menar du nu? Det brummar runt hur många Danska F-16 som helst kring mitt hus, lever om och stör. När de har brummat klart så tuffar det förbi finska F-18. Usch säger jag bara, hoppas Ofog får stopp på eländet Usch Erik, har du skaffat dig en förhatlig i-pad? Eller har du försett dig rikligt av fredags drinkarna? Skriver ju som en packad översättare på tv Janne, Janne, jag har ju vett att hälla alkoholen i färgen, men du måste ju ha druckit färg o allt. Det ser du väl att det är imint som fukkat upp med SIN ipadda.. Limma vidare på din JF-17, fast se till att vädra! Så var det! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted September 1, 2012 Report Share Posted September 1, 2012 Nytt danskt vägbaskoncept? Synd att man missade det. En F-16 alldeles inpå knuten är ju inte varje dag. Däremot så kom det en Hkp 10 och lågsniffade över huset igår - inte heller vardagsmat. Kanske finns där ett samband? Hur menar du nu? Det brummar runt hur många Danska F-16 som helst kring mitt hus, lever om och stör. När de har brummat klart så tuffar det förbi finska F-18. Usch säger jag bara, hoppas Ofog får stopp på eländet Usch Erik, har du skaffat dig en förhatlig i-pad? Eller har du försett dig rikligt av fredags drinkarna? Skriver ju som en packad översättare på tv Janne, Janne, jag har ju vett att hälla alkoholen i färgen, men du måste ju ha druckit färg o allt. Det ser du väl att det är imint som fukkat upp med SIN ipadda.. Limma vidare på din JF-17, fast se till att vädra! Begriper inte varför paddan gör så där, nu har jag fixat det via en annan iProdukt. //I Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Tror att jag såg samma plan, dock på ett hotell 1,5 mil norr om göteborg längs E45. Personal och mtrl. var där över natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Mockup? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 De känns som lite dålig säkerhet, De är ju inte bara risken att den är rosa när de kommer ut på morgonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted September 3, 2012 Report Share Posted September 3, 2012 Det är en F-16 från Flyvevåbnets Historiske Samlinger. Special ombyggd för att vara lätt att montera ner, transportera och montera upp. Används för bla rekryterings evenemang mm http://www.flyhis.dk/Saml-let%20F-16.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam7 Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Kan vi vara säkra på det? Kanske ett nytt stealth concept.... Du drar flyget till grannstaten, skruvar på vingarna vid passlig vägsträcka... Det måste nog vara vitryssarnas false flag operation... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted September 5, 2012 Author Report Share Posted September 5, 2012 JEpp samma kärra. Dock såg jag inte i farten de fejkade Sidewinderna som ju bara bekräftar att det var en mockup. Hade ju vari SÅ mycket roligare med en skarp kärra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts