Jump to content

App för forumläsning - phpBB

martinator

Recommended Posts

För detta eminenta forum -soldF.com - finns ju en app till smartphones som jag nyttjar. Funkar i stort väldigt bra, lite strul med åäö ibland.

Nu är det så att jag fått frågan från ett annat forum - slrk.org - om det här med app och hur det funkar, grejen är att det forumet använder phpBB som motor.

Har googlat och det finns lite olika läsare för php. Har kolla på TouchBB, Tapatalk och Forumrunner. Någon som rekommenderar eller avråder från dessa?

Nu till frågan, har någon erfarenhet av phpforum-läsare i smartphones?

Vad krävs för att forumet ska stödja det, är inte default som jag förstått det. Man måste således pytsa in lite kod på servern. Är det krångligt?

Verkar inte röra sig om speciellt mycket kod, utan mer en fil som ska laddas upp på servern i någon mapp.

Jag vet inte ett skit om internet och ska inte själv fixa det utan bara viderabefordra infon jag hittar.

/martin

• Super Administrators

Antagligen kan du köra Tapatalk.

Det är gratis för forumsägare (basversionen), men appen kostar 22kr för användaren. http://www.tapatalk.com/

Vi valde att inte göra det pga tre anledningar;

1. Intresset var relativt svagt. Vill minnas att det var drygt 29 som var för.

2. Den lösning med ett mobilt skin och iPhone app gör att det funkar bra idag

3. Informationssäkerhet. Osäkert vilken information Tapatalk skulle då ta del av då vi har areor som inte är publika.

Tackar för svaret. Vi har pratat med vår leverantör som under september ska installera stöd för Tapatalk på servern.

Klubben köper tydligen den tjänsten. Sista punkten var intressant då även slrk har en stängd del av sitt forum.

/martin

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...