Jump to content

POLISEN I KARLSBORG HAR FÅTT NYA FORDON...


Fk Satan

Recommended Posts

Golfbil är ett fantastiskt verktyg vid tex festivaler.

Hade som Gruppchef vid en större festival i Göteborg, tillgång till en dyl.o

 

Jag hade inte kunnat utföra jobbet utan denna, helt enkelt.

Som Gruppchef inom säkerhet hade jag en mängd olika grindar med personal i, som behövde uppmuntran, kaffe och löpande info om festivalen.

 

Men den var tyvärr ingen höjdare, vad gällde att ta sig fram i folksamlingar.

Där funkar segway bättre, då man kommer upp en bit och kan se över huvudet på folket.

Allra bäst funkar dock fyrhjuling/ATV, motorljudet ger fri väg helt enkelt.

 

En del av uppgifterna jag hade var tex att samverka med ambulans, och eskortera dem in på festivalområdet.

Vilket fyrhjulingen passar bättre till.

 

Polis på segway är nog något, vi kommer bli vana vid att se.

Det är ett bra verktyg helt enkelt.

Jag tror tom att vi även få uppleva sjukvårdare på dessa fordon, vid större folkrika event.

Link to comment
Share on other sites

Golfbil är ett fantastiskt verktyg vid tex festivaler.

Hade som Gruppchef vid en större festival i Göteborg, tillgång till en dyl.o

 

Jag hade inte kunnat utföra jobbet utan denna, helt enkelt.

Som Gruppchef inom säkerhet hade jag en mängd olika grindar med personal i, som behövde uppmuntran, kaffe och löpande info om festivalen.

 

Men den var tyvärr ingen höjdare, vad gällde att ta sig fram i folksamlingar.

Där funkar segway bättre, då man kommer upp en bit och kan se över huvudet på folket.

Allra bäst funkar dock fyrhjuling/ATV, motorljudet ger fri väg helt enkelt.

 

En del av uppgifterna jag hade var tex att samverka med ambulans, och eskortera dem in på festivalområdet.

Vilket fyrhjulingen passar bättre till.

 

Polis på segway är nog något, vi kommer bli vana vid att se.

Det är ett bra verktyg helt enkelt.

Jag tror tom att vi även få uppleva sjukvårdare på dessa fordon, vid större folkrika event.

problemet är ju att festival aragörer gillar massa folk, De vore intressant att se hur en golfbil klarar sig om regn förvandlar allt som inte är hårdgjord terräng till gytja. Då tar jag skulle jag föredra något som funkar i skogen.
Link to comment
Share on other sites

Nu är det ju så att de flesta festivaler, av den storlek att man behöver fordon, numera har flyttat ut från mörka skogen, och intaget städerna istället.

Peace & love i Borlänge, brukar tex el-mopeder ihop med golfbilar, då området till stor del består av hårdgjord yta.

WOW, metaltown i gbg och Sweden rock lägger ut "arena-plates", dvs överköringsskydd i aluminium, för att göra de normala leråkrarna säkrare.

 

Men kan hälsa att under tio dygn med golfbil, under årets WOW gjordes ett antal tester, både i terrängframkomlighet och vadningsdjupet.

Vadningsdjupet bedömdes tex till 40 cm, efter att missbedömt en vattenpöl under ett skyfall.

Terrängframkomligheten provades vid coachingen av landslaget i "motormotiverd terränghinderlöpning".

Detta landslag är lite löst sammansatt från Balkan tror jag...;-)

Link to comment
Share on other sites

Polis-golfbilar har jag sett på flera ställen i Italien. Brukar vara ganska lätt att se om man besöker Rom och Vatikanen t.ex.

Man skulle ju kunna misstänka italienskt industristöd till inhemsk bilindustri, men jag tror bara dom fick ett eller två exemplar utav den här Ferrarin

 

wuhsbd.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man skulle ju kunna misstänka italienskt industristöd till inhemsk bilindustri, men jag tror bara dom fick ett eller två exemplar utav den här Ferrarin

 

wuhsbd.jpg

 

Jag har för mig att italienska polisen ibland gör polisbilar av de bilar de beslagtar från rika busar, därav deras lite mer ovanliga fordon.

 

Fast sen har vi iofs haft Porsche 911 som polisbilar här i Sverige. Trafikpoliserna som framförde dessa fick speciell utbildning och kallades piloter istället för förare, heh.

Link to comment
Share on other sites

Dessa två Lambos skänkte Lamborghini till den italienska "State"-polisen i Lazio/Rom. Det var alltså "bara" två Lambos som fanns hos polisen, och den ena krockades på en bergsväg under en biljakt för några år sedan. Så numera har de bara en. Men ändock, jävligt ballt med Lambo som tjänstebil :)

Link to comment
Share on other sites

Hur fan kan man INTE se skillnad mellan en Lambo och en Ferrari! Skärpning för helvete!

 

Enkel guideline: Lamborghinis designers använder alltid linjal, Ferraris designers använder aldrig linjal..

 

:)

 

Men var de tvungna att lacka den babyblå..

Link to comment
Share on other sites

Äh.. Bil som bil.

 

Man har numera slutat använda beslagtagna lyxbilar som polisfordon i Italien, de blev helt enkelt för dyra i drift. Tror man satte max 2.5 liters motor som gräns om den ska användas som tjänstebil, eller något i den häraden.

Link to comment
Share on other sites

*Snipp*

Får de ont i ryggen av att bära utrustningen kanske bör byta ut den utr man har. Ett OK kanske?

 

ALDRIG! Det skulle vara för "krigiskt" med ett ok, det skulle ju föra tankarna till stridsbälte 304/k.

 

Hängslen däremot, är helt o-krigiska och skulle med fördel kunna användas tillsammans med ett utrustningsbälte som man kan hänga modulära fickor på... 0:)

Link to comment
Share on other sites

Dessa två Lambos skänkte Lamborghini till den italienska "State"-polisen i Lazio/Rom. Det var alltså "bara" två Lambos som fanns hos polisen, och den ena krockades på en bergsväg under en biljakt för några år sedan. Så numera har de bara en. Men ändock, jävligt ballt med Lambo som tjänstebil :)

 

En krockade med en Seat Ibiza .... Hittar inget om någon bergvägg dock.

http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/30/italian-police-lamborghini

Link to comment
Share on other sites

Dessa två Lambos skänkte Lamborghini till den italienska "State"-polisen i Lazio/Rom. Det var alltså "bara" två Lambos som fanns hos polisen, och den ena krockades på en bergsväg under en biljakt för några år sedan. Så numera har de bara en. Men ändock, jävligt ballt med Lambo som tjänstebil :)

 

En krockade med en Seat Ibiza .... Hittar inget om någon bergvägg dock.

http://www.guardian....ice-lamborghini

 

Skrev bergsväG inte bergsväGG :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...