Jump to content

Murphy-test, någon som provat?


beaver_sthlm

Recommended Posts

Nej jag menar Murphys test.

 

1 mile Run

100 Pull-ups

200 Push-ups

300 Squats

1 mile Run

 

Det enda som är fast är att börja och avsluta med springandet. Det i mitten får man lägga upp som man vill.

 

 

 

Tänkte att man skulle kunna lägga upp tider i den här tråden om det är fler som vill haka på?!

Link to comment
Share on other sites

Jag tror jag vet svaret men bara för att jag behöver extra tydlighet... Det är en engelsk mil eller hur? och avrundar man det här i Sverige till 1.5km eller springer man 1.6?

Link to comment
Share on other sites

53:51 gjorde jag på idag. Inte jättenöjd då det var utan kroppsskydd. Men det var å andra sidan första gången också.

 

Bör tillägga att vi körde i par och att uppsatt mål var under en timme.

Så nu är det bara att minska pauserna och kötta vidare, sjukt kul iaf!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

inte nödvändigtvis på raken, man får ju lägga upp allt utom löpningen som man vill

In memory of Navy Lieutenant Michael Murphy, 29, of Patchogue, N.Y., who was killed in Afghanistan June 28th, 2005.

This workout was one of Mike's favorites and he'd named it "Body Armor". From here on it will be referred to as "Murph" in honor of the focused warrior and great American who wanted nothing more in life than to serve this great country and the beautiful people who make it what it is.

Partition the pull-ups, push-ups, and squats as needed. Start and finish with a mile run. If you've got a twenty pound vest or body armor, wear it.

crossfit.com
Link to comment
Share on other sites

43 min med plattor, 38 utan. Det är inte samma WOD om man inte kör med plattor....

 

mitt tips är att köra såhär

 

inledningsvis

1600 meter jogg

 

därefter

5 pull-ups, 10 push-ups och 15 squats varje minut i 20 minuter. Se till att göra det på 45 sek så man får ca 15 sek vila/minut

 

slutligen

1600 "jogg" här stapplar man fram men har man skött "styrkedelen" rätt har man en hel del tid på sig.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

100 pull-ups med krsk inkl. plattor? Låter fantasifullt...

Tänkte samma sak. Gjorde en varian i veckan på testet. Som såg ungefär ut såhär.

 

Ett stridspar ska tillsammans göra 150st armböj, situps, burpees och marklyft. En börjar springa i snön ca 300m med 15kg packning medans den andra börjar tex göra armböj. När den andra kommer in så tar man över uppgiften där den andra slutade. Har andra gjort 42 armböj så fortsätter den första där och den andra börjar springa.

 

Väldigt köttigt med snö måste jag säga. Ett riktigt gediget träningspass. =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...