Fredin Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 EN vän som ska till skövde ska åka buss upp men en annnan ska åka tåg? Kan man välja eller är det något som ej stämmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 (edited) P4 har ju ordnat en massa bussar som går dit...dom flesta framme för tolv dock inte alla av nån konstig anledning.... jag har fått det intrycket att om en sådan buss går igenom din stad eller närliggande stad så skall du ta dom... om inte så skall du ta dig ditt på bästa sätt... ska själv ta en ordnad buss dit upp.... då slipper man ju också problemet med att hitta ifrån stationen upp till garnisonen... mvh NordicFear :basker: Edited May 5, 2003 by NordicFear Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Månsson Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 www.samtrafiken.se <--- mkt bra sida om du vill veta tåg/busstider ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 NordicFear, hur långt är det (resväg, inte fågelväg) mellan Borås och Skövde? Bor nämnligen i Skene (3 mil sydväst om Borås, på vägen till Varberg) och ska spendera 15 månader i Skövde med start januari 2005. Nåväl, jag lär väl inte se så mycket av er 84:or, eftersom det är ett tag kvar tills jag rycker in. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Förresten NordicFear, ska du rycka in som Underhållsgruppbefäl vid P4? Är inte alla underhållsförband i Skövde vid T2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NordicFear Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Förresten NordicFear, ska du rycka in som Underhållsgruppbefäl vid P4? Är inte alla underhållsförband i Skövde vid T2? Verkar inte så...tror men inte säkert att vi på P4 kommer att utbildas mer på att serva fordonen typ 122 och strv 90, medan dom på T2 kör alltning till en plats och vi det sedan ut till fronten... ( ren gissning, nån som vet bättre) vet inte hur långt det e mellan borås-skövde i mil men enligt den tidtabell jag fått från P4 så tar det ca 1.45 att åka dit upp...(tror att de då e 2-3 stopp också för att plocka upp några fler) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 113,7 km borås-skövde! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Förresten NordicFear, ska du rycka in som Underhållsgruppbefäl vid P4? Är inte alla underhållsförband i Skövde vid T2? appropå ingenting,så har T2 och P4 gemensam resedetalj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ezaey Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 appropå ingenting,så har T2 och P4 gemensam resedetalj... Jag var iofs lite offtopic eftersom det inte handlade om resväg utan om placering. När jag pratade med de som mönstrade samtidigt som mig så var 2 st underhållssoldater och 1 st underhållsgruppbefäl, och samtliga placerade på T2. Därför fick jag för mig att alla underhållstjänster i Skövde var förlagda till T2 istället för till P4, men vad vet jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Fredin maila eller ring till du ska. Om inte, så ska du resa med det billigaste sättet, se till att ta kvitto på resan så du får kompensation när du kommer på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 billigaste sättet? måste smygit in sig en felstavning där.. "bekvämaste" sättet menar han självfallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts