Jump to content

Klurig fråga - långa lillfingernaglar

trädet

Recommended Posts

Hej!

Jag kom att tänka på idag på tvärbanan, att jag ser många mellanöster/centralasiatiska länder som har väldigt långa lillfingernaglar. Det varierar mellan att bara vara en speciell hand eller båda, men alltid så är det lååånga naglar (ca 2cm långa).

Någon som har en bra förklaring till varför`?

• 2 weeks later...

Vad jag har förstått, utan att veta om det är sanningen eller inte, så är det en mode-grej.

Jag frågade en gång en lirare från Malaysia om han spelade gitarr, han motfrågade om jag undrade över han långa lillfingernagel, men inte fick jag något svar, bara ämnesbyte.

Så fan vet.

Jag har sett skurkiga lirare på film snorta koks genom att klösa i påsen med sin långa lillfingernagel. Såg ballt och skurkigt ut.

Vänner och bekanta från mellersta östern hävdar att det är för att klia i öron/näsa med.

• 3 months later...

Jag har sett skurkiga lirare på film snorta koks genom att klösa i påsen med sin långa lillfingernagel. Såg ballt och skurkigt ut.

Vänner och bekanta från mellersta östern hävdar att det är för att klia i öron/näsa med.

Var en modegrej även i västvärlden på 70-talet.

Kallades allmänt för "koks-nagel".

Men hade även funktionen att visa att man inte grovjobbade.

• 2 weeks later...

Den här tråden hade jag faktiskt helt glömt!

Men tack för alla svar! och just det här med koks-nagel har jag faktiskt hört förut.. Och det ser ju lite sådär stalloneelakt ut att dra upp en redig klump med kola och sen dra upp det i näsan för att sen skjuta ihjäl ett gäng med pensionerade nunnor.

Den här tråden hade jag faktiskt helt glömt!

Men tack för alla svar! och just det här med koks-nagel har jag faktiskt hört förut.. Och det ser ju lite sådär stalloneelakt ut att dra upp en redig klump med kola och sen dra upp det i näsan för att sen skjuta ihjäl ett gäng med pensionerade nunnor.

Fick du inte med dig tillräckligt med absinte från leråkern, i somras?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...