Jump to content

Kommer jag in på GMU omgång 5, Livgardet /Markstrid

Recommended Posts

Goddag! Jag undrar om någon en aning om hur stora chanser jag har att komma in på Livgardet /Markstrid GMU omgång 5. Undrar även hur urvalsprocessen går till, är det rekryteringsmyndigheten som stå för allt genom det olika resultaten man fick eller är det regementen som väljer själva? Tas anteckningar med mera hänsyn till? Här är mina resultat, tacksam för något som helst svar. Mvh

Resultat

GMU: (ex. 4/5 2012)

Inskrivningsprov:5

Styrkelyft:7

Cykel:6

Syn:A

Hörsel: A

psykolog:7

Befälslämplighet:7

Jägartest: - (gjorde aldrig det)

Inga andra fysiska hinder

Tjänstbarhet: B (laktosöverkänslig)

• Like 1

Återigen!!!

Det beror på hur många platser det rör sig om på livgardet och markstrid (hörde att det var det populäraste att söka så att konkurrensen till markstrid på alla regementen var hård från min YV) och hur många som ha bättre resultat än vad du har det är som sökt tjänsten. Det är omöjligt att veta.(

Jag funderade på markstrid P4 men stoppades av synen, men även med A i syn så hade jag inte kommit in även fast jag hade 7 styrka (handlar mest om teknik) 8 cykel 6 allmänbegåvning på grund utav att det var 240 sökande på 60 platser.

Så jag drog tillbaka ansökan och ska söka till flottan istället och för att det är vad jag vill göra.

Men för att återgå till frågan så klarar du nog minimum kraven och då beror allt på din konkurrens vilket inte kan spås i förhand.