Jump to content

Guldburkar säljs under falsk flagg

Vildmannen

Recommended Posts

Det finns nog många lumpare som ätit kronmat som var lika gammal.

Poängen med en helkonserv är ju just att den skall hålla i evighet.

Om man inte gör det till sin dagliga och huvudsakliga måltid så är det nog helt ok, själv skulle jag gärna ätit det, och har för övrigt ätit lika gammal ravioli och död mans finger på guldburk som var delikat i smaken.

Innan EU inträdet så hade helkonserver vad jag kan minnas inget bäst före datum, men i och med EU inträdet kom ett krav på att alla matvaror fick vara max fem år gamla för att vara tjänliga, oavsett om de var ok eller inte. (har jag läst nånstans).

Det finns nog många lumpare som ätit kronmat som var lika gammal.

Poängen med en helkonserv är ju just att den skall hålla i evighet.

Om man inte gör det till sin dagliga och huvudsakliga måltid så är det nog helt ok, själv skulle jag gärna ätit det, och har för övrigt ätit lika gammal ravioli och död mans finger på guldburk som var delikat i smaken.

Innan EU inträdet så hade helkonserver vad jag kan minnas inget bäst före datum, men i och med EU inträdet kom ett krav på att alla matvaror fick vara max fem år gamla för att vara tjänliga, oavsett om de var ok eller inte. (har jag läst nånstans).

Problemet är att fettet i konserverna har härsknat, då är det knappast gott och definitivt inte så närande som det borde vara. Jag litar alltså på analysen som det refereras till i media.

"– Det var en enda soppa. Jag minns att vi luktade och smakade på konserverna. Rent mikrobiologiskt var det inget fel, men vad är det egentligen på ett näringsmässigt plan?"

Tydligen inte så giftiga ändå.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...