Jump to content

Organisationsmodell vid stöd till samhället


Recommended Posts

Jag läste denna mycket glädjande nyhet på hemvarnet.se:

Eftersök av försvunnen man i Muskus, Älvsbyn

(även nsd1, nsd2, nsd3)

 

Det är riktigt imponerande att hemvärnskollegorna hittade mannen 3 mil från platsen där han försvann!

 

I artikeln på hemvarnet.se nämns en ny organisationsmodell; vet någon om detta är något lokalt för 12. hvbat eller om den är mer spridd?

 

(Det var många år och omorganisationer sedan jag var ute och letade försvunnen person senast så jag vet inte riktigt hur vi är organiserade vid stöd till samhället.)

Link to comment
Share on other sites

Jag läste denna mycket glädjande nyhet på hemvarnet.se:

Eftersök av försvunnen man i Muskus, Älvsbyn

(även nsd1, nsd2, nsd3)

 

Det är riktigt imponerande att hemvärnskollegorna hittade mannen 3 mil från platsen där han försvann!

 

I artikeln på hemvarnet.se nämns en ny organisationsmodell; vet någon om detta är något lokalt för 12. hvbat eller om den är mer spridd?

 

(Det var många år och omorganisationer sedan jag var ute och letade försvunnen person senast så jag vet inte riktigt hur vi är organiserade vid stöd till samhället.)

De ser bekant ut, även om de är få detaljer. för övrigt kan man hoppas att de använde rutsök. (en ruta är ett klart avgränsat område lagom vad en grupp kan söka över och hålla koll på. allt som oftast dock inte fyrkantig. Om de inte slutar lyckligt blir kriminalteknikerna lyckliga om inte området är helt söndertrampat. De går dessutom klart fortare och säkrare att söka av ett fält med fyra än fyrtio)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...