Jump to content

Angående träning o.s.v

Recommended Posts

Hej,

Jag är väldigt nyfiken på det här med träning o.s.v och kollade lite nu här på soldf och hittade en länk till Navy Seals PT program m.m.

Där fanns något "evaluation" krav på "1200 meter pool swim with fins 45 min" vad innebär det egentligen nu har jag aldrig simmat med fenor att än när jag lekte vid badstranden när jag var liten. Men jag vet att jag simmar 1200 meter bröstsim på 45 minuter och då är jag inte speciellt bra tränad. Vad innebär det med fenor egentligen, att man ska simma normalt bröstsim fast med fenor eller att man ska paddla på med dem som bara attan, vilket borde ge en rejäl skjuts framåt?

Jag är mest nyfiken på om någon vet vad det innebär?

• 2 weeks later...

Jag har fått höra att Navy Seals simmar mycket med fenor, både i ett simsätt som dom kallar "combat swim" och vanlig crawl. Hur som helst låter ju inte 1200m på 45 minuter så mycket även om man bara får sparka med benen. Men i övrigt så har ju inte Navy Seals så höga krav för intagning så det fullt möjligt att kravet inte är högre än så. Du får tänka på att dom även tar in bönder från mitt i ingenstans, bum f*ck eqypt Kansas typ, som aldrig har sett mer vatten än i ett vattenglas förut, och även dessa ska ges en chans att komma in på utbildningen.

Dasher: Mycket möjligt. Som en crawl men bara på en sida och med benspark liknande bröstsim? I runda slängar alltså :)

BTW, vem har censurerat mitt tidigare inlägg och skrivit "f*ck" istället för "f*ck"?