Jump to content

Högvaktens vara eller icke vara...

martinator

Recommended Posts

Sveriges bidrag Euphoria framfört på slottets borggård av - bra fråga vad är den exakta benämningen på orkestern.

Förr hette de i min värld musikplutonen och kom från strängnäs (min kompis låg där 1995).

Hur som helst det här motiverar ju verkligen varför vi måste ha en högvakt. Borde ju köra ett eget bidrag nästa år.

!

/m

Sveriges bidrag Euphoria framfört på slottets borggård av - bra fråga vad är den exakta benämningen på orkestern.

Förr hette de i min värld musikplutonen och kom från strängnäs (min kompis låg där 1995).

Hur som helst det här motiverar ju verkligen varför vi måste ha en högvakt. Borde ju köra ett eget bidrag nästa år.

!

/m

Det är, som sagts, Arméns Musikkår som framför ett eget arrangemang av "Euphoria" på HMK födelsedag. Inneliggande vakt från HM eget Livkompani.

//Ormtunga

Det sista som kommer läggas ned inom försvarmakten är högvakten :rolleyes:

Försvarsministern och en ensam trumpetare halar fanan vid försvarsmaktens nedläggningsceremoni efter misslyckandet med genomförandet av IO 2014. De avskedade officerarna knyter handen i fickan framför TV-apparaterna men vågade inte säga något i tid av missriktad lojalitet. Såren från den nyss ditnålade Försvarsmaktens nedläggningsmedalj svider.

Jag tror att Högvakten skulle bli föremål för diskussion i samband med eventuellt avskaffande (gud förbjude!) av monarkin. Då kommer nog endast "högvakten" att användas för enbart stascermoniell verksamhet (vardagar mellen 9 och 17) än vaktning över tiden.

Det sista som kommer läggas ned inom försvarmakten är högvakten :rolleyes:

Jag skulle inte vara så säker på det.

(okart om du var allvarlig eller inte :happy: )

Givetvis var jag ironisk...

Men som i all ironi så är det lite allvar bakom.

Nu skal jag vara allvarlig....... MONARKIN kommer ALDRIGatt läggas ned :2guns:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...