Jump to content

Kungen?

Fredin

Recommended Posts

Citat från en annan tråd på dett aforum:

"Kungen får bära alla vapenslags uniformer och är därför både Amiral och General. Han gjorde huvudelen av sin militärtjänst i flottan och bär oftast den uniformen."

EDIT: Ok, jag hann inte... :huh:

Hur har han det med militärtjänstgöring?

Även vår Kung måste ju varit liten prins och knatat runt lite i grönkläder? :D

Ändrade förresten lite i topicen. "RANK" tycker jag låter lite topplista/TV-spel. "Grad" heter det!

Edit: Dum! FLOTTAN.. det är ju blåkläder! :huh:

Då Kungen var Hertig av Jämtland som Kronprins genomförde han utbildning på I 5, kan dock ej svara på hur lång den var. Av samma anledning kan vi ha ett kungaporträtt hängande på YTTERVÄGG på mässen, ett hemsk etikettsbrott men Kungen har gett sitt personliga godkännande... :P

Är kungen general på amfibieförbanden också?

Han har högsta, möjliga grad i alla förband i Sverige.

Alltså general i armén, flygvapnet och amfibiekåren/kustartilleriet. Amiral i flottan.

Men borde han inte ha ett vitt streck (motsv) någonstans eftersom det är en baccisgrad?

Han har ju heller ingen befälsrätt men ingen lär väl motsätta sig hans önskemål för det.

Tror hans "värnplikt" var 2år.

Nope.

Eftersom han inte är/ kommer att bli regent så blir han inte mer än fänrik om han inte fortsätter sin officersutbildning.

Viktoria kommer väl däremot att bli General/Amiral när hon blir regent, detta efter tre veckors utbildning på Swedint. :)

The Swede

Nope.

Eftersom han inte är/ kommer att bli regent så blir han inte mer än fänrik om han inte fortsätter sin officersutbildning.

Viktoria kommer väl däremot att bli General/Amiral när hon blir regent, detta efter tre veckors utbildning på Swedint.  :)

The Swede

Det är ju för jävligt rent ut sagt. Hon borde inte få bära uniform med den utbildningen

Klart slut från mig :unsure:

Att de får graden stör mig inte det minsta. De har ju ändå ingen befälsrätt, det är värre med de kassa officerare som sparkas uppåt i organisationen. Självklart finns det massor med bra officerare men som vanligt finns det ett fåtal som utmärker sig.

Vore det inte mer drillat om knugen bar m/ä?

Alltså samma som Oscar II, GV och de andra.

Nope.

Viktoria kommer väl däremot att bli General/Amiral när hon blir regent, detta efter tre veckors utbildning på Swedint.  :o

The Swede

Det är ju för jävligt rent ut sagt. Hon borde inte få bära uniform med den utbildningen

Klart slut från mig :huh:

Känns som om det kvittar. Det är ju inte precis så att hon siktar på en militär karriär, och att hon nu glidit in på ett bananskal.

Då Kungen var Hertig av Jämtland som Kronprins genomförde han utbildning på I 5, kan dock ej svara på hur lång den var. Av samma anledning kan vi ha ett kungaporträtt hängande på YTTERVÄGG på mässen, ett hemsk etikettsbrott men Kungen har gett sitt personliga godkännande...  :P

[ot]Yttervägg, utomhus m.a.o? Det såg aldrig jag, var satt det?[/ot]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...