Njesk Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Hej! Jag hade tänkt söka till GMU nästa år och vill gärna arbeta inom område markstrid som skyttesoldat. Men eftersom jag är lång (196cm) har jag hört att detta kan sätta käppar i hjulen för mig. Så jag undrar då om jag har någon chans eller om jag ska titta på något annat? Tacksam för svar MVH Axel Gandemer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
REALIN Posted May 14, 2012 Report Share Posted May 14, 2012 Ring rekryteringsmyndigheten - Telefon: 0771-24 40 00, vardagar mellan klockan 08.00 och 16.00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted May 17, 2012 Report Share Posted May 17, 2012 Ser inge problem med din längd. Finns ett gäng av skytte-soldater där jag är som är över 1.90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted May 17, 2012 Report Share Posted May 17, 2012 En bekant till mig blev nekad till att bli skyttesoldat för att han var för lång, tror han sa att han var 2-3 cm för lång. Han är 192cm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted May 19, 2012 Report Share Posted May 19, 2012 En bekant till mig blev nekad till att bli skyttesoldat för att han var för lång, tror han sa att han var 2-3 cm för lång. Han är 192cm Va detta GMU eller värnplikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 19, 2012 Report Share Posted May 19, 2012 Det finns vissa tjänster som har längdbegränsningar numera. Bl.a. stridsfordonspersonal (någonstans runt 185cm vill jag minnas) och dyktjänster (195cm enligt minnet). Annars klarar jag mig bra i grönkläder med mina 200cm. Förutom då att en del kläderna också anser att du skall vara tjock enligt passformen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted May 19, 2012 Report Share Posted May 19, 2012 Va detta GMU eller värnplikt? GMU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts