Aame Posted April 26, 2012 Report Share Posted April 26, 2012 (edited) Inköp och installation av luftvärnsrobotar avbröts på grund utav "ekonomiska" skäl, beslut taget av finansdepartementet om jag förstått rätt. Hur ekonomer fick sån makt är en annan diskussion! Till frågan, sist jag hörde något var att det var Umkhonto och det las på is, senaste nytt? Edited April 26, 2012 by Blå Gul Katt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted April 28, 2012 Report Share Posted April 28, 2012 (edited) Inköp och installation av luftvärnsrobotar avbröts på grund utav "ekonomiska" skäl, beslut taget av finansdepartementet om jag förstått rätt. Hur ekonomer fick sån makt är en annan diskussion! Till frågan, sist jag hörde något var att det var Umkhonto och det las på is, senaste nytt? Ekonomer fick inte makt. Finansdepartementet styrs av finansministern som är tillsatt av regeringschefen som tillsätts genom röstning i riksdagen och vars ledamöter är tillsatta genom allmänna och fria val där alla svenska medborgare över 18 får rösta. Så Anders Borg och finansdepartementet har sitt mandat från svenska folket, vilket mandat har du att ifrågasätta detta??? (märkligt att göra det när svenska försvarets de fakto viktigaste uppgift är just försvar av demokratin i detta land men men) Ordning i statsfinanserna har varit en av Borgs viktigaste jobb vilket han lyckats med väl. Försvaret å andra sidan har knappast rosat marknaden när det gäller att hålla givna ramar... Man kan ifrågasätta vilka ramar försvaret ska ha men knappast att finansdepartementet sätter ner foten gällande att gå över ramarna vilket är vad försvaret pysslat med de senaste 40 åren eller så. Edited April 28, 2012 by Peo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 29, 2012 Author Report Share Posted April 29, 2012 Läs vad jag skrev igen innan du svarar. PS. Säger inte att du har fel DS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted April 29, 2012 Report Share Posted April 29, 2012 Läs vad jag skrev igen innan du svarar. PS. Säger inte att du har fel DS. "ekonomiska" skäl antyder andra skäl än ekonomiska. Därefter beskyller du ekonomer för att ha makt de inte ska ha. Jag påpekade att finansdepartementet har makt av fullständigt logiska skäl. Om du inte ville diskutera detta borde du inte tagit upp det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 29, 2012 Author Report Share Posted April 29, 2012 Kan du inte svara på frågan så behöver du inte skriva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted April 30, 2012 Report Share Posted April 30, 2012 Umkhonto var på tapeten, det lades på is. Inte nytt sedan dess. Svar på frågan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 30, 2012 Author Report Share Posted April 30, 2012 Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted April 30, 2012 Report Share Posted April 30, 2012 Kan du inte svara på frågan så behöver du inte skriva. Kan du inte skriva en fråga utan att ifrågasätta grunden i svensk demokrati bör du kanske inte skriva frågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 30, 2012 Author Report Share Posted April 30, 2012 (edited) Jag har erkänt mitt fel redan från början. Onödigt nämnt av mig och jag fick mitt svar på frågan. Edited April 30, 2012 by Blå Gul Katt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted April 30, 2012 Report Share Posted April 30, 2012 Andas... Tänk... Skriv... Nästa person som skriver och av någon märklig anledning vänder/ändrar på ordningen ovan får semester från forumet några dagar. Rokare BG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts