Guest lifhusar Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Hej! Läste på Swedints hemsida att det just nu sker en översyn av utlandsstyrkans verksamhet i Kosovo. Denna översyn kommer att påverka uttagningar och befattningar vilket är anledningen till att de definitiva antagningsbeskeden blivit försenade. Nu undrar jag om det är någon som känner till vilka förändringar och omstruktureringar som är aktuella? Vidare har jag själv blivit uppringd av en stf.Plutonchef., innebär detta att jag i slutändan kommer med? Om jag har förstått rätt har personalen på Swedint det sista ordet. Tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clox Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Vet ej. Däremot vet jag att några av mina polare också blivit uppringda, trots att vi inte muckat ännu. Och så vitt jag vet så krävs 10-7-7 för att komma med, och betyget sätts väl inte förän utbildningen är klar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Om en Plutonchef eller liknande vill ha med en kille så är det 99,9% säkert att denna kommer med. Det är ju inte SWEDINT som skall jobba där nere. Stf Plutonchef BA02.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Instämmer med föregående talare. Om en plutchef vill att man ska komma med blir det så.. Om han inte bara intervjuar folk vill säga, ibland ringer de 10 pers extra utöver de ordinarie soldaterna. Pbv skytt KS03 "när det fortfarande var en riktig mission" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 "Pbv skytt KS03 "när det fortfarande var en riktig mission"" KS=riktig mission, nåja det finns det väl delade meningar om... Skämt å sido, är inte alla missioner riktiga förutom ÖS som är viktiga!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts