Jump to content

Beskrivning P4 Skövde?

Recommended Posts

Ligger på andra sidan sjön, Bornesberg är väl närmsta... ptja... tätort?

TÄTORT!!! Hur kan du förmå dig att kalla det något annat än tätort??

Jag menar, du har 1,5 pizzeria, 2 matvaruaffärer och en dubbel busskur som heter "Borensbergs bussterminal".

(Dessutom var jag faktiskt där senast i fredags... :rodna: )

• Like 1

Ryktet på stan säger att folk som hamnar i Kvarn antingen kommer tillbaka med håriga handflator, pajade tummar eller helt sjuka muskler. Det senare pga. mycket tid på gymmet, det tidigare pga. mycket tid vid Xbox'et och det första pga....err...för mycket egenvård.

Edited by 903Lew

Ryktet på stan säger att folk som hamnar i Kvarn antingen kommer tillbaka med håriga handflator, pajade tummar eller helt sjuka muskler. Det senare pga. mycket tid på gymmet, det tidigare pga. mycket tid vid Xbox'et och det första pga....err...för mycket egenvård.

Helt OT men en fd kollega inom firman råkade vara min lärare som berättade hur man fick gröna hårstrån i handflatan om man sysslar med för mycket "egenvård" och en av mina klasskompisar tittar direkt i sin handflata.

Det hela slutade i att hela klassen skrattade så de höll på att ramla av stolarna..

Åter till T, är Kvarn en "del" av P4 eller har jag missförstått? I så fall vad pysslar de med?

Edited by Blå Gul Katt

Jag trodde att nyfikna ungdomar var bättre på att leta information...känner mej som en curling-förälder..

Markstridsskolan är en ganska stor verksamhet på Kvarn..

http://www.forsvarsm.../mss/Om-skolan/

Vanligtvis är jag det, latmasken slog väl till i ryggraden 90-talist som man är. Ska inte hända igen, ber om ursäkt. :D

De bästa krigarna hamnade på Kvarn, om detta skall det inte finnas några frågetecken.

P4/Kvarn, eller som det faktiskt heter, Grenadjärkompaniet, är en del av P4. De sätter upp ett GSS/T-kompani för vardera 41a och 42a mekbat.

Området används också som övningsområde, Sveriges största och modernaste SIB-anläggning ligger bl.a. på Kvarn.

Således är P4/Kvarn inget ni kommer få uppleva som på den gamla goda tiden utan på sin höjd under övningar.

Som kuriosa är anläggningen tillhörande ett f.d. kompani tillhörandes gamla I4, som togs över av P4 när tidigare nämnda infanteriregemente lades ner. :baskerPa:

De bästa krigarna hamnade på Kvarn, om detta skall det inte finnas några frågetecken.

P4/Kvarn, eller som det faktiskt heter, Grenadjärkompaniet, är en del av P4. De sätter upp ett GSS/T-kompani för vardera 41a och 42a mekbat.

Området används också som övningsområde, Sveriges största och modernaste SIB-anläggning ligger bl.a. på Kvarn.

Således är P4/Kvarn inget ni kommer få uppleva som på den gamla goda tiden utan på sin höjd under övningar.

Som kuriosa är anläggningen tillhörande ett f.d. kompani tillhörandes gamla I4, som togs över av P4 när tidigare nämnda infanteriregemente lades ner. :baskerPa:

Bra sagt. Det är bara dem som inte upplevt kvarn som pratar skit om underbara prästomta skjutfält och den mytomsbundna "kvarnleran"

Kvarn var mycket bättre än p4 som värnpliktig då man verligen fokuserade på tjänsten. Som anställd soldat dock, då vill jag nog hamna närmre civilisationen, även om Motala är en typ av civilisation. Men för GMU, då kan du inte hamna på ett bättre ställe, och speciellt om du får en Lt S J som plutch.

Stämmer in i det Fredas och Beefeater_ säger om Kvarn. Det är bra därför att det är isolerat.

Minns inte vem som sa det, men frasen "Jag hade inte levt på riktigt förrän jag kom till Prästtomta skjutfält" gör sig påmind.

whamou: Glöm inte busshållplatsen mitt i city också, där linköpingsbussarna går.

Och ska man vara riktigt petig så borde SIB-anläggningen ligga strax utanför Kvarn, eftersom byn har ett namn (Spång). ;-)

*Snipp*

whamou: Glöm inte busshållplatsen mitt i city också, där linköpingsbussarna går.

*Snipp*

Den är av sekundär karaktär... Det är fortfarande bara den utanför Östensons som räknas. Detta beroende på att det är den som heter Borensbergs bussterminal, o alla vet ju att alla välrenomerade metropoler har en bussterminal...