Aame Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Hej, jag har sökt till P4, undrar om hur faciliteterna och befälen mm är där? Är Skövde prioriterat inom FM? Tack på förhand, med vänlig hälsning, Blå Gul Katt (greenhorn)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasher Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Tienes PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ljungcrantz Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Jag har också sökt GMU där skulle vara kul och veta lite mera. Har sökt runt här på soldf och ett annat stort forum och läst lite och det mesta låter väldigt positivt däremot så verkar P4 Kvarn vara ett helvete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anderson78 Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Maten är oki =) Mest det jag sett dom gånger jag varit förbi där =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 16, 2012 Author Report Share Posted April 16, 2012 Ursäkta okunnigheten! Kvarn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Ligger på andra sidan sjön, Bornesberg är väl närmsta... ptja... tätort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whamou Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Ligger på andra sidan sjön, Bornesberg är väl närmsta... ptja... tätort? TÄTORT!!! Hur kan du förmå dig att kalla det något annat än tätort?? Jag menar, du har 1,5 pizzeria, 2 matvaruaffärer och en dubbel busskur som heter "Borensbergs bussterminal". (Dessutom var jag faktiskt där senast i fredags... ) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
903Lew Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 (edited) Ryktet på stan säger att folk som hamnar i Kvarn antingen kommer tillbaka med håriga handflator, pajade tummar eller helt sjuka muskler. Det senare pga. mycket tid på gymmet, det tidigare pga. mycket tid vid Xbox'et och det första pga....err...för mycket egenvård. Edited April 16, 2012 by 903Lew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 16, 2012 Author Report Share Posted April 16, 2012 (edited) Ryktet på stan säger att folk som hamnar i Kvarn antingen kommer tillbaka med håriga handflator, pajade tummar eller helt sjuka muskler. Det senare pga. mycket tid på gymmet, det tidigare pga. mycket tid vid Xbox'et och det första pga....err...för mycket egenvård. Helt OT men en fd kollega inom firman råkade vara min lärare som berättade hur man fick gröna hårstrån i handflatan om man sysslar med för mycket "egenvård" och en av mina klasskompisar tittar direkt i sin handflata. Det hela slutade i att hela klassen skrattade så de höll på att ramla av stolarna.. Åter till T, är Kvarn en "del" av P4 eller har jag missförstått? I så fall vad pysslar de med? Edited April 16, 2012 by Blå Gul Katt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gåsapåg Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 (edited) Jag trodde att nyfikna ungdomar var bättre på att leta information...känner mej som en curling-förälder.. Markstridsskolan är en ganska stor verksamhet på Kvarn.. http://www.forsvarsm.../mss/Om-skolan/ Edited April 17, 2012 by Gåsapåg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 17, 2012 Author Report Share Posted April 17, 2012 Jag trodde att nyfikna ungdomar var bättre på att leta information...känner mej som en curling-förälder.. Markstridsskolan är en ganska stor verksamhet på Kvarn.. http://www.forsvarsm.../mss/Om-skolan/ Vanligtvis är jag det, latmasken slog väl till i ryggraden 90-talist som man är. Ska inte hända igen, ber om ursäkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredas Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 De bästa krigarna hamnade på Kvarn, om detta skall det inte finnas några frågetecken. P4/Kvarn, eller som det faktiskt heter, Grenadjärkompaniet, är en del av P4. De sätter upp ett GSS/T-kompani för vardera 41a och 42a mekbat. Området används också som övningsområde, Sveriges största och modernaste SIB-anläggning ligger bl.a. på Kvarn. Således är P4/Kvarn inget ni kommer få uppleva som på den gamla goda tiden utan på sin höjd under övningar. Som kuriosa är anläggningen tillhörande ett f.d. kompani tillhörandes gamla I4, som togs över av P4 när tidigare nämnda infanteriregemente lades ner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beefeater_ Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 De bästa krigarna hamnade på Kvarn, om detta skall det inte finnas några frågetecken. P4/Kvarn, eller som det faktiskt heter, Grenadjärkompaniet, är en del av P4. De sätter upp ett GSS/T-kompani för vardera 41a och 42a mekbat. Området används också som övningsområde, Sveriges största och modernaste SIB-anläggning ligger bl.a. på Kvarn. Således är P4/Kvarn inget ni kommer få uppleva som på den gamla goda tiden utan på sin höjd under övningar. Som kuriosa är anläggningen tillhörande ett f.d. kompani tillhörandes gamla I4, som togs över av P4 när tidigare nämnda infanteriregemente lades ner. Bra sagt. Det är bara dem som inte upplevt kvarn som pratar skit om underbara prästomta skjutfält och den mytomsbundna "kvarnleran" Kvarn var mycket bättre än p4 som värnpliktig då man verligen fokuserade på tjänsten. Som anställd soldat dock, då vill jag nog hamna närmre civilisationen, även om Motala är en typ av civilisation. Men för GMU, då kan du inte hamna på ett bättre ställe, och speciellt om du får en Lt S J som plutch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whamou Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 HAHA! @ Beefeater_ - Din signatur passar ju in så underbart i den här tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aame Posted April 17, 2012 Author Report Share Posted April 17, 2012 Ska lägga Lt S J på minnet! Skönt att höra så mkt bra om P4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dasher Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 Stämmer in i det Fredas och Beefeater_ säger om Kvarn. Det är bra därför att det är isolerat. Minns inte vem som sa det, men frasen "Jag hade inte levt på riktigt förrän jag kom till Prästtomta skjutfält" gör sig påmind. whamou: Glöm inte busshållplatsen mitt i city också, där linköpingsbussarna går. Och ska man vara riktigt petig så borde SIB-anläggningen ligga strax utanför Kvarn, eftersom byn har ett namn (Spång). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
whamou Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 *Snipp* whamou: Glöm inte busshållplatsen mitt i city också, där linköpingsbussarna går. *Snipp* Den är av sekundär karaktär... Det är fortfarande bara den utanför Östensons som räknas. Detta beroende på att det är den som heter Borensbergs bussterminal, o alla vet ju att alla välrenomerade metropoler har en bussterminal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts