Guest Tom666 Posted April 7, 2012 Report Share Posted April 7, 2012 Hej! Är ny här och är osäker om jag lägger denna rätt,men kanske kan någon flytta i värsta fall! Har sett en del dokumentarer om "elitsoldater" på discovery senaste tiden SAS,SEALS MM Och har börjat bli lite mer intresserad,, eller egentligen mer om vad som händer, och skett sedan man muckade,hann med 1 repmöte 1993 Själv låg jag på K3 1986-87 8 jägarpluton,Befattning Grk+Sjvm Det som intresserar mig är egentligen mina befäl och vissa andra under min tid på K3 Kommer ihåg några namn, dock många som jag inte minns namnet på men ändå minns med en skräckblandad förtjusning! var en skelögd äldre herre som de flesta darrade inför han va heltokig ,han kunde beordra givakt och sedan inför all dra ner gylfen och bara pissa rätt framför ögonen på oss,tror han var major, någon här som minns denna man,vad gör han idag och finns det fler berättelser om honom? Vi hade även en sergeant weber som var av det tuffare slaget vill jag minnas,sas att han både gjort Kustjägarutbildning och Fallskärmsjägarutbildning vad som är sant eller inte vet jag ju inte men vad gör en sådan herre i dag tro (misstänker han stigit rejält i graderna,sas även att han skulle tillhört någon specialgrupp som skulle skydda kungen vid ev kuppförsök hehe) Vår plutonchef Kn Karlflo var en sjyst man tog över efter en fd plutonchef som höll i sjukvårdsutbildningen,tror han va civilare och fick hoppa in Lt Alm var tydligen en fd kustjägarsnubbe som gjorde baskerprovet med oss för att få bära baskern,, han va lite udda men inget ont om mannen Lt kroon var väl en som höll i en del speciallutbildningar för mig vårt Grk befäl var en fänrik eller sergeant Henriksson, kan dock minnas fel sedan fanns en del som man minns men totalt glömt namnet på. Finns det nån här som var med eller kommer i håg vilka befäl som jobbade under året 1986-87 och vad dom ev gör idag hade vart kul att veta! Kanske man e för gammal men hoppas det finns några åldringar till här som kan hjälpa till att "minnas" Finns tydligen en bok om K3-25 år på Karslborg eller liknande,någon som har läst den är den nått att köpa för en gammal K3 :are? Tackar på förhand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted April 8, 2012 Report Share Posted April 8, 2012 Pergite! Som gammal värnpliktig på K3. 1989-90 så vet man ju precis vilka du pratar om. Vet dock inte vad dom sysslar med idag. Finns ju några befäl till som utmärkte sig. Kroon var vaktplutonchef på L108 (Libanon) 1991. Minns att jag träffade honom där. Weber hade visst en bror borta på FJS med. Jag har boken K3- 25 år i Karlsborg o kan verkligen rekommendera den för en gammal K3:are Googla efter tidningen Livhusaren. Finns som pdf. Där kan du nog hitta en del namn och vad dom gör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest per Posted May 12, 2016 Report Share Posted May 12, 2016 Hej! Är ny här och är osäker om jag lägger denna rätt,men kanske kan någon flytta i värsta fall! Har sett en del dokumentarer om "elitsoldater" på discovery senaste tiden SAS,SEALS MM Och har börjat bli lite mer intresserad,, eller egentligen mer om vad som händer, och skett sedan man muckade,hann med 1 repmöte 1993 Själv låg jag på K3 1986-87 8 jägarpluton,Befattning Grk+Sjvm Det som intresserar mig är egentligen mina befäl och vissa andra under min tid på K3 Kommer ihåg några namn, dock många som jag inte minns namnet på men ändå minns med en skräckblandad förtjusning! var en skelögd äldre herre som de flesta darrade inför han va heltokig ,han kunde beordra givakt och sedan inför all dra ner gylfen och bara pissa rätt framför ögonen på oss,tror han var major, någon här som minns denna man,vad gör han idag och finns det fler berättelser om honom? Vi hade även en sergeant weber som var av det tuffare slaget vill jag minnas,sas att han både gjort Kustjägarutbildning och Fallskärmsjägarutbildning vad som är sant eller inte vet jag ju inte men vad gör en sådan herre i dag tro (misstänker han stigit rejält i graderna,sas även att han skulle tillhört någon specialgrupp som skulle skydda kungen vid ev kuppförsök hehe) Vår plutonchef Kn Karlflo var en sjyst man tog över efter en fd plutonchef som höll i sjukvårdsutbildningen,tror han va civilare och fick hoppa in Lt Alm var tydligen en fd kustjägarsnubbe som gjorde baskerprovet med oss för att få bära baskern,, han va lite udda men inget ont om mannen Lt kroon var väl en som höll i en del speciallutbildningar för mig vårt Grk befäl var en fänrik eller sergeant Henriksson, kan dock minnas fel sedan fanns en del som man minns men totalt glömt namnet på. Finns det nån här som var med eller kommer i håg vilka befäl som jobbade under året 1986-87 och vad dom ev gör idag hade vart kul att veta! Kanske man e för gammal men hoppas det finns några åldringar till här som kan hjälpa till att "minnas" Finns tydligen en bok om K3-25 år på Karslborg eller liknande,någon som har läst den är den nått att köpa för en gammal K3 :are? Tackar på förhand du får en glömma Östling,, o torp om du går in på livhusaren så finns en kamrat förening. 6 plut 2grp gb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.