Jump to content

Chans till anställning?

Recommended Posts

Hej, jag undrar om någon vet om möjligheten finns att få anställning med 122:an efter GMU 2012? Jag har kollat på mil.se lediga jobb , mest en ända röra kändes det som samt rekryterings linjen och myndigheten som skickar en fram och tillbaka mellan sig.

Jag kan tänka mig alla tjänsterna i vagnen, annars kanske det finns möjlighet till att bli mekaniker? Nämligen så att jag utbildar mig till det civilt.

Min första post, påpeka gärna missar.

Hittade ingen relevant info på forumet, kan ha missat.

Tack på förhand, mvh tacksam sökande!

Som jag fattat det: Om du gör GMU på någon Pansar förband så har du större möjlighet att söka vidare till någon 122 tjänst om dem är i behov av det dvs. eller så gör du GMU på något annat förband och får då vänta tills dom söker personal till 122or på FM's hemsida.

Kontakta annars annars något Pansar förband

P7: Telefon: 046- 36 80 00 eller E-post: [email protected]

P4: Telefon: 0500 - 46 50 00 eller E-post: [email protected]

I19: Telefon: 0921 - 34 80 00 eller E-post: [email protected]

Eller rekryteringslinjen på Telefon: 08-514 390 09. Telefontiderna är vardagar mellan 10.00- 15.00. eller E-post: [email protected]

Har du mekaniker-utb. civilt så lär de ta emot dig med öppna armar efter genomförd GMU till vilket pansarförband som helst, dock hamnar du på Driftstödsgruppen då och kör nog bärgarvagnen, men ja inget är ju hugget i sten.

Tack för svaren, misstänkte att chansen för mekaniker tjänst var hyfsad, men vagn tjänst är mitt första val.

Jag får se hur det blir satt markstrid P4 som första val. Svaret på om jag få åka till Göteborg kommer den 20:de! :)

Tack för svaren, misstänkte att chansen för mekaniker tjänst var hyfsad, men vagn tjänst är mitt första val.

Jag får se hur det blir satt markstrid P4 som första val. Svaret på om jag få åka till Göteborg kommer den 20:de! :)

Göteborg? P4 är i Skövde?

Jag hittade efter en timma på mil.se att om man gick in på regementena specifikt så "kanske" kunde man hitta vad de egentligen rekryterar till och pysslar med.

I19* anställer till pansar bataljonen efter omgång 5 2012 mer specifikt hittade jag inte. Bataljonen innehåller 122 och de utbildar för 122 där.

P4 länkade till Lediga jobb röran.

Tar bort mina 2 tidigare inlägg vid nästa tillfälle med tillgång till dator då jag inte vet hur jag gör detta från telefon.

Ursäkta röran i tråden, nu har jag lärt mig massor i alla fall och kanske någon någonsin gör det av denna tråd med.